Tatuoinnit?

Alue: Luovuus ja muoti

26.7.2010 klo 15:00

ristokallio
Käyttäjä

... ensinnäkin, ahdasmielisyys ei tarkoita Raamatussa mainittua ahdasta porttia. Toiseksi;

Ahaa, jos on erimieltä kanssasi niin sitten ollaan ahdasmielisiäkö?
Tatuoinnit eivät kuulu uskovalle, koska Raamattu kieltää ne. On ahdasmielistä ottaa tatuointi ja tuomita ahdasmieliseksi ne, jotka ovat sitä mieltä, että Raamattu kieltää tatuoinnit.

Antamallasi perustelulla voisimme yhtä hyvin myös väittää, että koska muinaiset assyrialaiset Vanhan Testamentin aikaan tekivät suuria epäjumalanpatsaita niin kuvanveisto on kiellettävä täysin kristityltä. He käyttivät myös paksuja kaulakoruja epäjumalanpalveluksessa. Meidän on siis kiellettävä kaulakorut.

Siitä vaan sitten perustelet. Eivät uskovat sen paremmin koruja tarvitse.

Yleensä ko. tatuointeja esiintyy selässä, rinnassa tai käsissä ... take your pick: http://www.google.com/images?q=cross%20tattoo&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa...

Mitä? Eikö koko ruumis olekaan Jumalan luoma? Miksei voi takapuoleen ja genitaalialueella ottaa tatuointia ja esitella uskoaan niissä esiintyvien tatuointien välityksellä?

Vai sanooko Raamattu, että tatuoinnin voi ottaa, mutta vain käteen, selkään ja nilkkaan?

Viestiä muokattu 26.7.2010 klo 15:00, muokkaaja: ristokallio

26.7.2010 klo 15:15

fons et origo
Käyttäjä

Tatuoinnit eivät kuulu uskovalle, koska Raamattu kieltää ne. On ahdasmielistä ottaa tatuointi ja tuomita ahdasmieliseksi ne, jotka ovat sitä mieltä, että Raamattu kieltää tatuoinnit.

Suuren osan mielestä Raamattu ei kiellä tatuointeja, ja ahdasmielisenä pidetään perinteisesti pitkiä syntilistoja laativia. Kyllä sinun kommenttisi minunkin mielestäni haiskahtavat välillä kovinkin ahdasmielisiltä.

26.7.2010 klo 15:26

Sir JoN
Käyttäjä

ristokallio: Ahaa, jos on erimieltä kanssasi niin sitten ollaan ahdasmielisiäkö?

Ei, vaan edelleen ahdasmielistä on yritys mielivaltaisesti kontrolloida toisten uskovien vapautta ilmaista uskoaan haluamallaan tavalla.

ristokallio: Tatuoinnit eivät kuulu uskovalle, koska Raamattu kieltää ne.

Tämä ei valitettavasti pidä paikkaansa. Raamattu ei kiellä tatuointeja tai lävistyksiä, mutta se ei myöskään anna mitään syytä uskoa, että Jumala haluaisi meidän ottavan tatuointeja tai lävistyksiä. Kyseinen asia edelleen on täysin subjektiivinen makuasia. [1. Kor. 10:31]

Eli sinun väitteesi siis on; "Tatuoinnit eivät kuulu uskovalle, koska minä en pidä niistä".

ristokallio: Eikö koko ruumis olekaan Jumalan luoma?

Toki on.

ristokallio: Miksei voi takapuoleen ja genitaalialueella ottaa tatuointia ja esitella uskoaan niissä esiintyvien tatuointien välityksellä?

Missä kohdin Raamattu antaa luvan esitellä muille omia genitaalialueitaan yms. ? Joten toki voi takapuoleen & genitaalialueilleen ottaa tatuoinnin mikäli haluaa, tosin siitä ei ole mitään hyötyä mikäli Raamattu kieltää näiden paikkojen esittelemisen.

ristokallio: Vai sanooko Raamattu, että tatuoinnin voi ottaa, mutta vain käteen, selkään ja nilkkaan?

Ei.

Viestiä muokattu 26.7.2010 klo 15:30, muokkaaja: Sir JoN

26.7.2010 klo 18:45

ristokallio
Käyttäjä

Ei, vaan edelleen ahdasmielistä on yritys mielivaltaisesti kontrolloida toisten uskovien vapautta ilmaista uskoaan haluamallaan tavalla.

En ole kontrolloinut ketään, enkä estele kenenkään tekemisiä. Olen ilmaissut näkemykseni asiasta, ja pysyn näkemysteni takana, johon tiedän monen yhtyvän.

Tämä ei valitettavasti pidä paikkaansa. Raamattu ei kiellä tatuointeja tai lävistyksiä, mutta se ei myöskään anna mitään syytä uskoa, että Jumala haluaisi meidän ottavan tatuointeja tai lävistyksiä. Kyseinen asia edelleen on täysin subjektiivinen makuasia. [1. Kor. 10:31]

Pitää paikkansa. Edelleen Raamattu kieltää tatuoinnit.

Missä kohdin Raamattu antaa luvan esitellä muille omia genitaalialueitaan yms. ? Joten toki voi takapuoleen & genitaalialueilleen ottaa tatuoinnin mikäli haluaa, tosin siitä ei ole mitään hyötyä mikäli Raamattu kieltää näiden paikkojen esittelemisen.

Käytkö koskaan uimahallissa? Eikö siellä ole kiellettyä mennä saunaan ja suihkuun uimahousut jalassa? Ainakin meidän uimahallissa on sellainen kielto.

29.7.2010 klo 13:21

JamesBond007
Käyttäjä

Tuota aihetta voi käsitellä varmasti syvällisemmin, mutta Vanha Testamentti on vanha liitto laissa ja säädöksissä Israelin kansalle, Uusi Testamentti on voimassa oleva uusi liitto Kristuksessa, jonka käskyinä ovat rakkaus Jumalaan ja lähimmäiseen ja jossa rakkaus saadaan lahjana uskon kautta Hengessä.

Vanhan testamentin kiellot ihomaalauksista ei kuulu meille.
Se ei tee tyhjäksi sitä, että suurin osa tatuoinneista on junttimaisen hirveitä.

30.7.2010 klo 14:30

ristokallio
Käyttäjä

Se ei tee tyhjäksi sitä, että suurin osa tatuoinneista on junttimaisen hirveitä.

Eli kutakuinkin kaikki maailman tatuoinnit.

2.8.2010 klo 1:51

isä mikael
Käyttäjä

voi juma nyt vastaan tatuointiin. nooh mikä on tatuointien alun peränen tarkotus?pelottaa vihollista. jos tekee jotakin korostaakseen kauneutta en oikein usko että isi pitäis sitä pahana. pitää vaan muistaa että se on siinä sitten lopun ikää. joten pitää tarkkaan suunnitella mitä tekee ettei tee niinkun minä ja siinä se on vihassa tehty kuva. voi kun olen saanut kärsiä tästä luonteestani.toisessa kupissa vihaa ja toisessa rakkautta. mutta sanon sinulle sisareni jos se on kaunis ei se sinusta tee yhtään vähemmän rakastettavampaa. vaan jJumala rakastaa sua kuvien kanssa tai ilman. mitä jeesus sanoo lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta. ja minun tytär tykkää piirrellä itteensä. joten tässä lie vastaus.

2.8.2010 klo 2:24

isä mikael
Käyttäjä

pakko vielä vähä. eräs työtoverini harrastaa moottoripyöriä siis harrikoita eli minun suussani mopoja. hän on kuvitettu niinku aikas isolta alueelta. ja hän matkusti kerran junassa hihaton paita päällään. samassa vaunussa oli pikkupoika joka oli sotkenut hieman tussilla ja äiti oli silmin tähtävästi vaivaantunut.ystäväni sanoi pikku pojalle kun tämä kysyi kuvista miksi setä piirtää käsiin? setä vastasi ei ole äitiä ja ei saa piirtää.. pikku mies vetäsi kalpeeksi ja sanaoi äiti minä rakastan sinua. tunnelma muuttui täysin koko vaunussa. ystäväni oli työ matkalla ja tulossa kotiin. hauska juttu minusta. eli ei saa tuomita ihmistä ulkonäön takia. Jeesus sanoi älä tuomitse ettei sinua tuomita.no nyt siiryn sivistykseen eli netti juttuihin ja youtubeen ja neidillä on jano. joten ispää taas tarvitaan.

13.8.2010 klo 1:03

jegore
Käyttäjä

ristokallio Anna toiselle tilaa. Älä käy päälle vaatimuksien kera.

Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa

Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään

13.8.2010 klo 17:02

ristokallio
Käyttäjä

ristokallio Anna toiselle tilaa. Älä käy päälle vaatimuksien kera.

Minun puolestani saat tatuoida vaikka koko kroppasi, mutta siltikin Raamattu kieltää tatuoinnit.

Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään

Tuo ei sovi ainakaan tänne. Tekemisten tuomitseminen on eri asia kuin henkilö. Tatuoimiseenhan olen puuttunut en henkilöihin. So...

13.8.2010 klo 17:31

jegore
Käyttäjä

Rakkaus ei ole vihamielisessä suhteessa kehenkään, se ei panettele
ketään, se ei tuomitse ketään, se ei inhoa ketään, sen enempää uskovaa kuin epäuskoistakaan,
ei muukalaista, haureellista tai rietasta. Päinvastoin se rakastaa enemmän syntisiä, heikkoja ja
välinpitämättömiä, ja heidän vuokseen se näkee vaivaa, suree ja vuodattaa kyyneleitä. Se tun-
tee enemmän myötätuntoa jumalattomia ja syntisiä kohtaan kuin hyviä, seuraten näin Kristus-
ta, joka kutsui syntisiä lähelleen, syöden ja juoden heidän kanssaan. Tämän vuoksi, kun Hän
halusi näyttää meille mikä on todellinen rakkaus, Hän opetti sanoen: ‘Olkaa armahtavaiset,
niinkuin teidän Isänne on armahtavainen (Luuk. 6:36)’, ja kuten Hän lähettää sateen niin hurs-
kaille kuin jumalattomille ja antaa auringon nousta sekä hyville että pahoille, samoin se, joka
todella rakastaa, rakastaa jokaista ja tuntee myötätuntoa ja rukoilee kaikkien puolesta

13.8.2010 klo 21:00

ristokallio
Käyttäjä

Kaikesta huolimatta tatuoinnit ovat Raamatun vastaisia. Kaikella armolla ja rakkaudella, totuus ei muutu.

13.8.2010 klo 21:32

Sir JoN
Käyttäjä

ristokallio: "Minun puolestani saat tatuoida vaikka koko kroppasi, mutta siltikin Raamattu kieltää tatuoinnit."
ristokallio: "Kaikesta huolimatta tatuoinnit ovat Raamatun vastaisia."

Olet valitettavasti edelleen väärässä, lisäksi väitteesi ovat epämääräisiä. Raamattu kokonaisuudessaan ei kiellä tatuointeja, niin kuin olen sanonut aikaisemminkin ... Vanhan Testamentin yksittäinen säädös kylläkin, joka ei ole Kristityille voimassa; "Raamattu ei kiellä tatuointeja tai lävistyksiä, mutta se ei myöskään anna mitään syytä uskoa, että Jumala haluaisi meidän ottavan tatuointeja tai lävistyksiä. Kyseinen asia edelleen on täysin subjektiivinen makuasia." [1. Kor. 10:31]

Edelleen "Uusi testamentti ei sano mitään siitä, pitäisikö uskovan ottaa tai olla ottamatta tatuointeja." Asiasta lisää mm. täällä; http://www.gotquestions.org/Suomi/tatuoinnit-lavistykset.html

Viestiä muokattu 13.8.2010 klo 21:35, muokkaaja: Sir JoN

13.8.2010 klo 22:22

jegore
Käyttäjä

Kiitos, Sir JoN.

14.8.2010 klo 10:02

ristokallio
Käyttäjä

Olet valitettavasti edelleen väärässä, lisäksi väitteesi ovat epämääräisiä

Itse olet väärässä ja linkkisi on väärässä. Väitteesi on vain mielipide.

14.8.2010 klo 10:02

ristokallio
Käyttäjä

Että sellaista.

Viestiä muokattu 14.8.2010 klo 10:06, muokkaaja: ristokallio

14.8.2010 klo 12:06

Ruiskukka
Käyttäjä

Minä en ole mitään mieltä tästä asiasta, mutta tälläisiä juttuja heräili mieleen keskustelun loppua lukiessani:

Edelleen "Uusi testamentti ei sano mitään siitä, pitäisikö uskovan ottaa tai olla ottamatta tatuointeja."

Minusta tuon voi tulkita kahdella tavalla:
a) Uusi tastamentti ei ota kantaa - sillä ei ole merkitystä, ottaako tatuointeja
b) Uusi testamentti ei ota kantaa - vanhat ohjeet ovat tältä osin voimassa

Edelleen korostan, että en missään nimessä paheksu uskovaisia, jotka ottavat kuvia. Itselläni ei vain ole pokkaa ottaa, vaikka joskus mietin miten ovela olisi vaikkapa minimaalisen pieni iktys korvan takana. Ei vain tee mieli hakkauttaa iholle sellaista, joka ei lähde pois... Vaikka kuva olisikin sellainen, joka ei näy/jota ei kadu.

ristokallio, ymmärrän näkemyksesi, se on hyvin klassinen, mutta sinun tulisi ehkä huomata, että vaikka sanoisit kuinka moneen kertaan "Asia on näin", nämä ihmiset eivät siitä kostuisi muuten, kuin ärsyyntyisivät. Nuhtelu ja kehoitus ovat Jumalan tahdon mukaisia asioita, mutta tärkeintä ei ole lain kirjain vaan sen henki. Jos kehotus on väärin esitetty, sen vaikutus saattaa olla päinvastainen.

P.s. Ehdottaisin, että välttäisitte tuota "Olet väärässä" -ilmaisua, se kuulostaa jokseenkin huvittavalta.

Viestiä muokattu 14.8.2010 klo 12:10, muokkaaja: Ruiskukka

14.8.2010 klo 12:17

Ruiskukka
Käyttäjä

--- Vanhan Testamentin puolelta löytyy Vanhan Liiton hengessä kaikenlaista kivaa ja hassua jonka lisäksi voidaan lisätä päälle erilaisia perinnäissääntöjä. Muistathan peittää pään aina kun rukoilet? ---

Ohje pään peittämisestä löytyy (myös?) 1.Kor:11:2-16
Mietin välillä, että koskeeko neuvo vain vaimoja, vai onko se osoitettu myös naimattomille naisille. Itse en käytä huivia, en usko ulkonaisten asioiden olevan niin merkityksellisiä. Jos niihin tarttuu liian tiukasti kiinni, saattaa ajautua tekopyhyyteen, pois oleellisesta. Toisaalta, jos neuvo koskee vain vaimoja, minulla ei tällä hetkellä ole edes mietittävää asian suhteen.

14.8.2010 klo 12:34

jegore
Käyttäjä

Sillä ei ole niin kuin ihminen näkee: ihminen näkee ulkomuodon, mutta Herra näkee sydämen. Sam. 16:7
Aito Kristitty ei tuomitse,ei panettele,eikä lyö rintaansa,minä olen parempi,kuin tuo publikaani. Jumalalle on kaikki rakkaita, ei erotella ulkomuodon mukaan oli hänellä tatskoja tai ei. Jumala tuntee meidän sydämen, jos siellä on Jumalan antama rauha ja nöyryys me olemme Jeesuksen omia.

14.8.2010 klo 12:37

Ruiskukka
Käyttäjä

Aamen! :)

14.8.2010 klo 15:40

ristokallio
Käyttäjä

P.s. Ehdottaisin, että välttäisitte tuota "Olet väärässä" -ilmaisua, se kuulostaa jokseenkin huvittavalta.

Se on varmaan jotenki klassikkoilmaisu. Sir John nimittäin on kirjautunut varmaan kaikkiin netissä oleviin kristillisiin keskustelufoorumiin ja 90% hänen viesteistään alkaa joko "olet väärässä..." tai "valitettavasti olet väärässä..." Se on jotenkin jo niin koomista, että sitä on pakko itsekin käyttää. Muutenkin ihmettelen tuota tapaa, että joidenkin keskustelumentaliteetti perustuu toisten keskustelijoiden kumoamiseen tai teilamiseen. Kaikki keskustelevat omista näkökulmistaan ja jos tulen keskusteluun mukaan ja sanon, että: "mielestäni tatuoinnit ja hevimusa eivät sovi uskoville" niin sitten ensimmäisenä tulee joku ja pamauttaa, että "valitettavasti olet väärässä ja sinulla on väärä käsitys uskovana olemisesta eikä mielipiteilläsi ole merkitystä koska tässä linkissä on totuus..."
Alkaa pikkuhiljaa tympimään tämä uskomaton suvaitsemattomuus. Jos tulkitsen Raamattua niin, etteivät tatuoinnit kuulu uskoville, koska ne eivät vain sovi, niin missä kohden minä tuomitsen ketään? Tai, miksi ihmeessä minun käsitykseni uskovaisuudesta on väärä tai en osaisi tulkita Raamattua oikein.
Olen sanonut, etteivät tatuoinnit ole mikään pelastusta poistava kysymys ja kyllä Jumala katsoo sydämmeen, mutta kyllä Jumala myös on tarkka siitä mitä me ruumiillamme teemme. Eikö Hän luonut ihmisen ruumista täydelliseksi ja ihoa myös siinä määrin, ettei se vaadi koristelua tatuoinneilla tai kuten pakanat käyttivät ihopiirroksi/tatuointeja itse tehostukseen.
Ei minulla ole tähän aiheeseen enää mitään kirjoitettavaa eikä kiinnosta vänkätä asiasta.

14.8.2010 klo 15:50

Sir JoN
Käyttäjä

ristokallio: "Jos tulkitsen Raamattua niin, etteivät tatuoinnit kuulu uskoville, koska ne eivät vain sovi, niin missä kohden minä tuomitsen ketään? Tai, miksi ihmeessä minun käsitykseni uskovaisuudesta on väärä tai en osaisi tulkita Raamattua oikein."

Et sinä ko. asiassa tuomitse ketään, vaan tuliset Raamattua väärin. Kyse on siis virheellisestä Raamatun tulkinnastasi ... jos lukijan (tässä tapauksessa sinun) löytämä merkitys poikkeaa kirjoittajan (Raamatun tekstien) aikomasta merkityksestä, viesti on ymmärretty väärin ja siis myös tulkittu väärin. Tulkinnan on tietenkin oltava oikeutettu, jotta se voisi olla oikea. Sinun tulkintasi ei ole oikeutettu ja siten se on ns. eisegeesiä; tulkitset Raamattua ko. asiassa omista lähtökohdistasi, eli päinvastoin kuin Raamattua pitäisi tulkita.

Raamatun tulkinnasta suosittelen lukemaan tämän seuraavan sivun; http://raapustus.net/?id=102#sect2

ristokallio: "siinä määrin, ettei se vaadi koristelua tatuoinneilla tai kuten pakanat käyttivät ihopiirroksi/tatuointeja itse tehostukseen."

Tätä lausahdustasi kutsutaan mm. stereotypiaksi (yleistys), joka ei välttämättä pidä paikkaansa ... kaikki ihmiset näet eivät ota tatuointeja koristaakseen omaa ihoaan tai muuta vastaavaa. Uskovaiset yleensä ottavat tatuoinnin aivan muusta syystä ... itse ottaisin tatuoinnin samasta syystä, kuin menin kasteelle.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Yleistys
http://www.babyboomercaretaker.com/Finnish/elderly-law/age-discriminatio...

Viestiä muokattu 14.8.2010 klo 15:56, muokkaaja: Sir JoN

11.9.2010 klo 15:59

ristokallio
Käyttäjä

Et sinä ko. asiassa tuomitse ketään, vaan tuliset Raamattua väärin. Kyse on siis virheellisestä Raamatun tulkinnastasi ...

HAH!!!!
Mikä sinä olet sanomaan mitään kenenkään Raamatun tulkinnoista??!!!!

MODERAATTORIT HUOMIO!!!!! TÄÄLLÄ ON TROLLI NIMELTÄ SirJon!!!!!!!!

11.9.2010 klo 18:23

Sir JoN
Käyttäjä

... ihme pelleilyä taas.

ristokallio: "HAH!!!! Mikä sinä olet sanomaan mitään kenenkään Raamatun tulkinnoista??!!!!"

Suosittelen perehtymään Raamatun eksegetiikkaa, jospa lähtisi asiat aukeamaan. Suosittelen myös aloittamaan lukemisen noista aikaisemmin mainitsemistani linkeistä, esim. tästä: http://raapustus.net/?id=102#sect2

ristokallio: "MODERAATTORIT HUOMIO!!!!! TÄÄLLÄ ON TROLLI NIMELTÄ SirJon!!!!!!!!"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

Viestiä muokattu 11.9.2010 klo 18:30, muokkaaja: Sir JoN

18.9.2010 klo 18:15

ristokallio
Käyttäjä

Suosittelen lukemaan Raamattua suomeksi eikä kaiken maailman selityksiä ja tulkintoja, joilla hyväksytät kaikki syntisi. Hyvästi!!!

18.9.2010 klo 23:56

merii
Käyttäjä

herra(?)kallioherra(?), mikäli vetoat koristautumisesta pidättäytymiseen, niin katsokin että itse kuljet juuttisäkki päällä. Ellei sekin ole sitten liian koreaa. Eivät ne tatuoinnit läheskään aina ole koristautumismielessä hankittuja...

29.9.2010 klo 3:13

isä mikael
Käyttäjä

minullakin on tatuointeja mutta yksi on piirretty muut ovat arpitatuointeja.taisteluista veitsistä eläimistä ja ampumisista. olenko nyt Jumalle kelpaamaton. vastaus on se. on Jumala asia rakastaako lastaan vai ei. älkää vääntäkö kirjan oppeista tuo on turhaa. vastauksen jo tiedätte.

4.10.2010 klo 10:19

disciple
Käyttäjä

Mun mielestä on yleensäkin ihmeellistä et raamattu nostetaan korokkeelle. Jotkut tuntuvat nostavan raamatun korkeammalle kuin Jumalan. Raamattu on kirja, jossa Jumala on ilmoittanut itseään. Ei raamattu ole koko Jumala, vai kuinka laitatte äärettömän yksien kansien väliin? Kyllähän voi raamatusta poimia vaikka kuinka monta sääntöä itselleen ja vielä parempi kun annatte jonkun toisen määrätä ne säännöt. Kyllä ootte sit tosi hurskaita ihmisiä. Ainoo kysymys enää on et mihin te tarviitte Jumalaa?? Missä on teidän usko? Jos joku päättää olla ottamatta tatuoinnin sen takia et raamattu kieltää, ni sehän on oma päätös - alkeisvoima - johon ei tarvita Jumalaa. Eri asia on jos Jumala suoraan sanoo et älä ota sitä tatskaa. Ei yks nätti kuva ihmistä kadotukseen vie. Uskonnolliset ihmiset loukkaantuvat kun toinen uskova elää uskossa ilman sääntöjä. Ainoa todellinen syy olla ottamatta tatuointia onkin, että ei halua loukata toista. Eihän sillä ole merkitystä itselle, vaan sille toiselle joka toista tuomitsee, koska se on vahingoksi hänelle itselleen. Sillä kuka sinut voisi tuomita, jos Jeesuksessa Kristuksessa olet? Samasta syystä Paavali käski olla syömättä, jos joku tarjoaa epäjumalille uhrattua. Ei siksi, että se saastuttaisi, vaan sen toisen omantunnon tähden.
Tuli ehkä hieman epäselvä, mutta ymmärtäkööt se kuka ymmärtää.

8.10.2010 klo 7:40

Hhnk
Käyttäjä

Jos joku päättää olla ottamatta tatuoinnin sen takia et raamattu kieltää, ni sehän on oma päätös... Eri asia on jos Jumala suoraan sanoo et älä ota sitä tatskaa.

Joo minulle jäi epäselväksi. Eli jos esim. raamattu kieltää haureuden, niin sitä ei sinun mielestäsi tarvitse noudattaa, ellei Jumala sitä sano sinulle henkilökohtaisesti? Vai miten?

16.10.2010 klo 4:51

isä mikael
Käyttäjä

jos Jumala kieltäis tatuoinnit hän sanois älkää kuvittako ruumistanne. käsitykseni mukaanpakanalliset riitit tatuoidessa on sanan vastaisia älä tee Jumalan kuvaa. se tarkottaa myös pakanallisia jumalan kuvia. joten itsensä kuvittaminen on omallavastuulla. ite otan vaan tatuointeja jotka olen ite tehny. ne kuvaa luonnetta ja uskoa usein symboolinen merkki. piirretävien listalla on nimimerkkini risti keskellä (tripoligrammi?) mukana on myös purppurakolmio. kuten piirroksessanikin (se on piilossa) tarkka jäbä sen näkee.