frigidi?
Alue: Avioliitto ja perhe
|
17.11.2008 klo 15:13 |
Aihe on aika arka. Itse en ole saanut koskaan orgasmia miehen kanssa enkä tiedä, pystynkö saamaan ollenkaan. Eipä siitä ole vastakkainen sukupuoli paljon välittänytkään. Tietääkseni ongelma on aika yleinen. Itse kärsin siitä, koska tietenkin haluaisin nauttia Jumalan luomasta lahjasta. Mietin vain, voiko probleema olla yleisempi uskovilla, jotka olemme saaneet ehkä aika tiukankin seksuaalikasvatuksen? Jotenkin olen ajatellut, että naisen osa on vaan tyydyttää mies ja se on siinä. Viime aikoina olen kuitenkin lueskellut asiasta ja miettinyt, voisinko itse tehdä asian hyväksi jotain. Suhteeni omaan seksuaalisuuteen ja seksiin on ollut nuoruudessa vaikea. Ehkä ongelmat juontavat juurensa sieltä. En haluaisi olla neutri enkä mikään frigidi. Löytyykö ketään sellaista, joka voisi ymmärtää? |
|
17.11.2008 klo 15:19 |
Suosittelen jonkin sortin terapeuttia jolle mennä asiasta juttelemaan =) |
|
17.11.2008 klo 15:37 |
Sanot, ettet saa orgasmia lainkaan miehen kanssa. Saatko orgasmia sitten muuten, esimerkiksi yksin klitorista hieromalla? Oletteko harrastaneet muuta kuin emätinpenetraatiota? Anteeksi, nämä ovat aika henkilökohtaisia kysymyksiä, mutta monesti orgasmiongelmissa on kysymys siitä, että ei yksinkertaisesti tiedetä, miten naiselle tuotetaan orgasmi. |
|
17.11.2008 klo 16:20 |
Minäkin suosittelen terapeuttia, koska jos itse epäilet tuota kasvatusta ja omaa suhdetta seksuaalisuuteen, niin voit olla hyvin oikeassa siinä. Oletko miettinyt, mimmonen sun suhde seksuaalisuuteen nyt on? Miehelle on muuten paljon kivempi, jos mies näkee, että nainenkin on asiasta innoissaan. |
|
17.11.2008 klo 17:21 |
En minä nyt ensimmäiseksi terapiaan lähtisi, jos kaikkea ei ole kokeiltu. (Joskin jos suhde seksuaalisuuteen/seksiin on kovin vaikea nuoruuden takia, voi olla että solmujen avaamiseen tarvitaan ihan terapiaakin.) Pari vinkkiä: Olen kirjoittanut orgasmiin liittyen mm. tämän artikkelin, jossa asiasta pientä juttua: http://housuitta.wordpress.com/2008/04/27/orgasmin-taikaa/ |
|
17.11.2008 klo 17:50 |
Rohkeita kommentteja sulla oceansoul, itsetyydytystä ja orgasmia voi harjoitella.. Itse miehenä sitä yleensä saan orgasmin yleensä ennen kuin vaimoni.. miehen kannattaa "hidastella" siittimen vauhtia niin mies ei laukea liian nopeasti.. Naisen saama orgasmi tuo myös tyydytystä enemmän yhteiseksi. |
|
17.11.2008 klo 18:28 |
Jos vaan ajattelee että nyt nautin, nyt täytyy saada orgasmi, ei varmasti saa. Ei saisi olla suorituspaineita. Kyllä miehen pitää auttaa osaltaan myös, jos ongelma on esim. liian nopea laukeaminen niin onhan niitä renkaita jotka auttaa. Tiedän monta paria jotka on pidättäytynyt ennenavioliittoa seksistä ja sitten kun on lupa niin seksi tuntuu silti väärältä.Siinä voi mennä aikaa ja hermoja ja sähläystä se koko homma on mutta kyllä se kannattaa. Jotkut naiset ei koskaan saa orgasmia mutta silti niillä on terve ja tyydyttävä seksielämä. |
|
17.11.2008 klo 20:02 |
Pelkästään yhdynnällä ei lähellekään kaikki naiset onnistu saamaan. Tästähän oli joku tutkimus, että olikohan ~50% naisista saa orgasmin pelkällä yhdynnällä, että jos seksiä ei ole laajennettu niin sinänsä ei ole varsinainen uutinen jos sitä orgasmia ei irtoa. Ongelmaanhan on nyt tuossa jo heitettykin aika hyvin ratkaisuja, eli: -suuseksi -käsihyväily -seksilelut, juu voi kuulostaa riettaalta mutta toiset kiihottuvat niistä aika hyvin ja ne nyt ovat (ainakin cosmopolitanin perusteella) hyvinkin tehokkaita orgasmintuojia. Ja kaikkeen tuohon ennen kaikkea kärsivällisyyttä ja mieheltä myös haluukkuutta nähdä vaivaa sen orgasmin eteen, ei se nyt tule vain sormia napsauttamalla. Rentoutuminen on tosiaan myös tärkeää, kuten jo lauruskin sanoi, että jos lähdetään ajattelulla että pakkosaadaorgasmi!!!!! niin ei kyllä silloinkaan ole varsinainen uutinen, jos sitä ei tule. Turvallinen mies vain siihen, jonka kanssa voi tuntea olevansa turvassa ja joka jaksaa olla kärsivällinen. Mutta jos hommaan liittyy muutakin kuin sellaista, joka voidaan ns. teknisellä osastolla korjata niin mars vaan terapeutille, ei huolia pidä yksin hautoa. |
|
18.11.2008 klo 10:34 |
No otinpa asian esiin ihan omassa artikkelissaankin :) |
|
24.11.2008 klo 23:38 |
"Eipä siitä ole vastakkainen sukupuoli paljon välittänytkään." Ehkä tuossa oli jo aika hyvä vastaus siihen miksi. |
|
24.11.2008 klo 23:51 |
Seksi on turhaa. |
|
25.11.2008 klo 16:54 |
Jos se on turhaa, niin miksi suurin osa ihmisistä harrastaa tai ainakin haluais harrastaa sitä? :) |
|
25.11.2008 klo 17:01 |
"Koska se on kivaa " ? :) Itse en näe sitä kyllä turhana, koska olisi ihan kivaa, jos elämä jatkuisi täällä vielä. |
|
25.11.2008 klo 18:49 |
Ev.lut kirkon perheasiain neuvottelukeskuksen perheneuvojat ovat yleensä saaneet myös seksuaaliterapeutin koulutuksen. Seksuaaliterapia olisi varmaan tarpeen kaikista muista kikoista huolimatta. Seksihän on pitkälti pään sisäinen asia. Kikka kolmoset ei auta jos seksi on kokonaisuudessaan ahdistava. |
|
28.11.2008 klo 10:15 |
Jos se on turhaa, niin miksi suurin osa ihmisistä harrastaa tai ainakin haluais harrastaa sitä? :) Enemmistö on aina väärässä. |
|
28.11.2008 klo 10:34 |
Warner ; Itse en ole saanut koskaan orgasmia miehen kanssa enkä tiedä, pystynkö saamaan ollenkaan. Kai kuitenkin olet käynyt näitä asioita läpi Aviomiehesi kanssa? |
|
28.11.2008 klo 12:15 |
Jep, Jomppa heitti ihan hyvän pointin. Asiaa on hyvä käydä läpi aviomiehenkin kanssa, koska monesti se vain vaatii vaivaa kummaltakin. |