Tyylisi?

Alue: Luovuus ja muoti

20.9.2009 klo 23:55

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^öö.. Täytyy miettiä sit ku toimii aivot :-D

olisiko joku modernin romanttinen..? Ikäänkuin yhdistelmä uutta ja vanhaa.. Mut ei sillai et kirppikseltä paita ja kaupasta housut vaan samaan vaatteeseen vanhan ajan romantiikka + nykyajan tyylikkyys..?

Toi oli vain tuollainen nopea heitto :-D

21.9.2009 klo 21:39

littlest
Käyttäjä

Muusaska osasi hienosti arvailla! Ja Onelle toverillinen tervehdys.

Piilogootti on sellainen, joka tykkää goottityylistä, mutta ei kuitenkaan pukeudu silmiinpistävästi gootiksi. Tarkkasilmäinen tietenkin huomaa värimaailmasta ja yksityiskohdista goottiviitteet. Piilogootti laittaa korsetinkin vaatteiden alle piiloon. ; ) Minun goottipukeutumistani rajoittaa lähinnä ammatti. Opettajille on hyödyksi pukeutua vähän konservatiivisemmin. Ja luonteeltanikin taidan olla vähän niitä ihmisiä, jotka laittavat mustat kynttilät ja muut sellaiset vakan alle.

Ja tarkennukseksi: en tarkoita Mortician kamppeita vaan enemmän viktoriaanista tyyliä.

29.10.2009 klo 21:57

Monsieur
Käyttäjä

Mitenköhän sitä määrittelisi... Hillitysti boheemi. Jotain skate-punk-indie-90's lienee oikein kuvaava määritelmä. Usein käytän leveydeltään tavallisia ja suoria farkkuja, sekä mahdollisesti suoria housuja, joiden täytyy muuten olla Dickiesit, muuten ei käy. :) Kauluspaita löytyy lähes aina. Suosikkini musta ja ruskea, ehkä myös tummansininen. Kauluspaita on must! Maanläheisistä väreistä tykkään. Kenkinä Vansit/muut skeittikengät tai tennarit kesäisin. Pinssejä saattaa olla takissa ja pipossa/lippiksessä. Koko käden tatskaus suunnitteilla.

Unelmieni nainen olisi sellainen semiboheemi, artsu-tyylinen, rentoihin vaatteisiin pukeutuva, ei liian huomiota herättävä, suht. normaalinnäköinen, mutta massasta erottuva. Esim. Tykkään tytöistä polviinulottuvissa hameissa, tennareissa ja neuletakeissa. Semipitkää tukkaa sivujakauksella. Mutta ei mitään emolettiä!
Sellainen kirpparilook on aina ollut lähellä sydäntä, mutta hieman laiskasti on viime aikoina tullut itse niitä kierreltyä.

29.10.2009 klo 22:54

Orion11
Käyttäjä

Eikös se tyyli ole enemmän kuin vaatteet. Olemisen tapa. :)

Mutta joo, aikas konservatiivinen olen. Tai semmoinen...klassinen...opiskelija? En mä mihinkään varsinaiseen alakulttuuriin oikein itseeni saa sovitettua. Enkä haluaisikaan. Hyvin istuvat kauluspaidat (joita harvoin löytää), neuleet maanläheisin värein. Ja siistin asialliset, mutta kuitenkin elämännäköiseksi kulutetut farkut, jotka näyttää siltä että niillä on nukuttu öitä rautatieasemilla ja puistonpenkeillä. Ja Osiriksen kohtalaisen asialliset mutta nuorekkaat tossut.

Ja sitten semmoinen hallittu tieteilijäfilosofiparta olis n i i n hieno. Mutta voi: mun geenit ei tue muhkeaa Marx-partaa ollenkaan. Ja lopulta, yritin mä mitä tyyliä tahansa, mun rillit hallitsee "imagoa". Nörtihkö, ei siitä mihinkään pääse. :) Mut ollaan, mitä ollaan...

30.10.2009 klo 2:02

luomumummo
Käyttäjä

Mun tyttäreni sanoi kerran että äiti näyttää ihan teiniltä kun mulla oli kuulema sellaisa vaatteita ja käsilaukku jota nuoret käyttää. Minä olen käsilaukkujen ja vaateiden suhteen kyllä ranttu enkä tahdo koskaan löytää mieleisiäni. Nuorin tyttäreni vei sit sen käsilaukun tai mä annoin sen hänelle koska hän tykkäs siitä. Vaatteilta mä haluan istuvuuttaa ja että ne eivät ole mitään suoria laatikoita esim. paidat vaan niissä on istutuksia ja muotoja ehkä jotain yksityiskohtia esim. nauhoja jne. Väri on tärkeä koska minä olen talvi-ihminen niin minulle käy kirkkaat värit, myöskin valkoinen ja musta sopii hyvin. Luulen että vaatteet joita ennen käytin oli rokahtavia,romanttisia ja tyylikkäitä. Minihametta käytän jos käytän hametta tai sitten ihan lattiaa hipovaa. Ps. minullapa on ollut joskus romaaninaisen puku päällä. Minulla oli joskus kauan sitten Ruotsissa erä tuttava jonka mies oli romaani ja tämä valkolaisnainen käytti aina joskus romaanipukua ja hänen miehensä halusi että pukisin sen päälleni. Minä puin sen päälleni ja hänen miehensä sanoi että minä näytän ihan romaaninaiselta. He ottivat minusta valokuviakin se puku päällä mutta harmi ettei tullut pyydettyä itselle yhtään kuvaa.

9.11.2009 klo 20:33

quiet
Käyttäjä

Hmm... Itse olen varmaan vähän rokahtava tyyliltäni. Ihan siistillä tavalla tietenkin. Ja välillä sekoitan rokkia ja tyttömäistä; pinkki t-paita ja mustat farkut, jotkut rennot mustat kengät ja tukka vähän sekaisin. Tai sitten hiuksiin oikein kunnon kiharat/laineet, paljon kirkkaita rannekoruja ja sitten tumma pukeutuminen. Hameita en oikein osaa käyttää, joskus kesällä minihame tai semmoinen punainen ns. "perushame".

9.11.2009 klo 20:41

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Luomumummo, se sun punainen rokkilaukku oli myös magee!

Mulla on päälläni sokeriruokolangasta virkattu pastellin värinen toppi. oih :-) tää on tätä, totuttele uuteen tyyliin ja väreihin allergiasyistä :-) no on tää nyt jo huomattavasti parempi ku nanson tätityylinen yöpaita. Ja on tää sitäpaitsi jo ihan söpö :-D

edit. Elämäntilanteeni on artesaanin pahin painajainen :-D oli pakko lisätä tuo vielä ku tuli mieleen ja huvitti niin paljon :-)

Viestiä muokattu 9.11.2009 klo 20:46, muokkaaja: Muusaska

24.11.2009 klo 6:58

Karpalokuu
Käyttäjä

Mie olen vahan keijuhippi. Rakastan isoja rimssuhameita, mieluiten valkoisia , ja isoja kasikorukasoja. etenkin nyt , kun asun taalla etelassa (ei siis Etela-Suomessa, vaan kunnolla tropiikissa), olen saanut vihdoin pukeutua niinkuin tykkaan. Eli melkein pelkastaan ohuita rimssulahameita, sopoja paitoja, mieluiten paljaat jalat ja paljon kasikoruja.
Isot huivit, jotka saa moneen kertaan kaulan ymparille isoksi kasaksi on myos ihania, mutta liian harvoin loydan mieleisiani.
Vareista rakkaat on valkoinen ja harmaa yhdistettyna pinkkiin.

25.11.2009 klo 18:26

okay
Käyttäjä

Tyylini on lyhyesti sanottuna peikkomainen.

24.3.2011 klo 20:46

zeremi
Käyttäjä

Perus
Talvisin farkut ja t-paita, joskus myös pitkähihainen t-paidan alla
Kesäisin shortsit ja t-paita
Sinistä ei löydy mun vaatekaapista muuta kuin noista ainoista farkuista, jotka satun omistamaan
Kengistä sen verran, että kesät-talvet kuljen Puman ihanilla ohutpohjasilla urheilutossuilla <3
Pukua en oo käyttäny (tosin nyt joskus kaverin tuleviin häihin pitää varmaanki lainaa jostain)
Takkeja mulla on kaksi, molemmat punaisia. Toinen on kevyttoppatakki ja toinen superkevyt kevääseen ja syksyyn
Pipo ja tumput on ihanat
Tässä taitaa olla mun koko vaatekaappi: pelkkiä valkosii sukkii, yhet farkut, yhet mustat verkkarit, yhet mustat tuulihousut, yhet musta-harmaat Puman kengät, parit harmaat mamikset, t-paitoja aika paljon (kaikkia muita värejä paitsi sinisiä), yks ruskea pitkähihainen, kaks punasta takkii, kaks ohutta valkosta pipoa (talsivin kuljen tuplapipoilla), harmaa-beige tumput, mustat sormikkaat, musta peruslippis, kahet shortsit (yhet valkoset ja yhet mustat).
Ei yhtään enempää vaatteita, eikä oo tarviskaan. :D

24.3.2011 klo 21:13

rivkah
Käyttäjä

- Mä tykkään koroista ja kivoista laukuista. :)
- Kaikista hiusjutuista, koruista ja tälleen, mitkä täydentää asua ja olemusta kivasti.
- Pitkistä lahkeen sp. 86 tai enemmän farkuista, leveät lahkeet jotka menee kauniisti koron yli. :)
- Kesällä hameet on kivoja. <3
- T-paidat, topit ja semmottiit kesällä. Kylmemmällä 3/4 hihaiset puserot.
- Ruskean eri sävyt, lilat, siniset, harmaat, armyvihreät ehkä mageimpia. Kaikki värit on silti jees, harvemmin tosin musta tai keltainen ja punainen on aina ollut jotenki liian rohkea väri mulle. Jouluna se tosin on ihana. ^^

Risulla ei ole merkkivaatteita tms. (KÖYHÄ<3) mutta ei se tarttekaan, koska sen tyyli rakentuu peruspalikoista. Risun palikoista, Risu on varsin tyytyväinen itseensä sellaisenaan. Tekee ehkä mieluummin löytöjä kirppiksiltä kuin kaupoista. Kaupoistakin nii löytää edullisimmat mut silti makeimmat kuteet. :)

Joskus Risu on rento, joskus söpö, joskus sexy, joskus jotain muuta. Se on Risua.
Risu on Risu ja sellainen on Risun vaatekaappi. Omannäköinen. Tykstyks..<3

Viestiä muokattu 24.3.2011 klo 21:16, muokkaaja: rivkah

24.3.2011 klo 23:48

Avaruusperhonen
Käyttäjä

Aika synkkä. Näytän lähinnä varmaan satanistilta.. no en nyt ihan. mutta oon kuitenkin hippi ja rakastan kaikkia! No en nyt ihan kaikkia. mutta mustaan pukeudun koska mulla ei oo varmaan mitään muita vaatteita ku oon niin köyhä! Ja si yritän näyttää jotenkin hieman salaperäiseltä. Mut siis haluaisin kuitenkin pukee sillai perhosmaisen hipisti.. Värikkäästi ja mm.. intiaanimaisesti? nyt en viä uskallakkaan koska pelkään et mut pahoinpidellään kadulla jos pukeudun niin kun haluaisin eikä oo varaa ostaa uusia vaatteita! :( Mut si ku tulee uus rakkaudenkesä ni mä pukeuden niinku haluun! (musta toukka kuoriutuu) Ku en oo oikeesti perho viä, mä oon vähän huijannu teitä! :)

Viestiä muokattu 24.3.2011 klo 23:57, muokkaaja: Avaruusperhonen

28.3.2011 klo 12:45

JFreak316
Käyttäjä

No, koska vaatteet ja fiilis vaihtuu päivittäin, kerron tämän päivän valinnoista:
Korkeavyötäröinen tummanharmaa vekkihame kapealla, ruskealla nahkavyöllä. Hameen edessä menee vyötäröstä helmaan asti napitus. Pusero on rikottu turkoosi kauluspaita kevyillä olkatoppauksilla, vintagea. Tässä on ihanana pikku yksityiskohtana ruusunmalliset napit. =) Koska eletään edelleen kylmiä säitä, jaloissa on neulossukkahousut ja kopisevat siniseen taittuvat, kulutetut maiharimaiset nilkkurit. Silmissä perus Audrey Hepburn -rajaukset ja liehuletissä keskijakaus. =j Mukana vihreään taittuva, pussimainen kiiltonahkalaukku.

Montako kirotusvirejettä mahtu yhteen laukkuun?

Viestiä muokattu 28.3.2011 klo 12:50, muokkaaja: JFreak316

29.3.2011 klo 17:24

Rabiljus
Rabi - ikuinen käyttökielto.

Mulla on tää perustyyli aina eli:Fleecepaita ja nää housut ei farkut eikä reisitaskuhousut vaan jotain siltä väliltä en nyt tiedä housutyyliä :)
Musta tai ruskea pitkä nahkatakki(paitsi kovilla pakkasilla)
Kesäisin sitten käytän collegevaatteita.

7.7.2011 klo 23:55

banaanikuori
Käyttäjä

Wau, tästä tuli romaani!! :D

Vähän kaikkea mahdollista, riippuu fiiliksestä (ja ku mul on mustat vaatteet, mul on SIKAHYVÄ päivä :DD). Joten yleensä kyllä mustat farkut ja joku musta/punanen t-paita ja musta huppari/nahkatakki. Aina valkoset tennarit, kesällä joskus kyl punaset ballerinat/korkkarit ja viimeisenä muttei ollenkaa vähäisempänä, täytyy mainita ristikoru kaulassa! :) (Aina osa kokonaisuutta.) ja laukuista en viitti mainita muutaku että yleensä punanen johon mahtuu KAIKKEA mahollista vaik onki sika pienikokonen. En tajuuwa :D

Sitte joskus on näitä poikkeavuuksia, kuten:
niittivyötä ja maastokuviooset housut ja paita ja kauluspaidat kiwoja, yms.yms.
tai näytän siltä ku oisin tippunu 3-5 eri hyvin värikkääseen maalipurkkii.
Jossaki vaiheessa piti ostaa maiharit mut sit aloin opiskelee :'D
Joskus tuntuu "punkilta" joskus tosi "teinineidiltä" jne. blaaaaaa.

Mie haluisin osata "luoda itsenityylisen" ja yhdistellä sillee kivasti ja opetella käyttää mekkoja/hameita, polvisukkia ja (mikro)sortseja mut se aina vähä jää, siinä se! :''D

14.7.2011 klo 0:17

meerkat
Käyttäjä

Vähän klassinen ja hillitty, vähän trendikäs ja rento, jollain tavalla kuitenkin raffi "woman solider" tyyli. Yleensä kokonaisuudessa on jokin jippo.

Simple.

14.7.2011 klo 11:47

84shadow84
Käyttäjä

BC-hat aussi stetsoni, ruskea nahkatakki, erilaisia kauluspaitoja - oranssin tai vaalean sävyisiä tms ;)
talvisin musta villakangas tms takki enempi tummia sävyjä

29.4. klo 22:25

JFreak316
Käyttäjä

Mulla on aina Daavidin tähti kaulas, en ota sitä ikin pois ja sillä on stoorinsa jota en jaksa ees kertoa =D
Toi mun edellinen asu oli aika karmee, nykyää tyksin simppeleit muotoja ja näin tänä keväänä värejä. Liehuvaisuus on kivaa ja korot vaik pituutta riittääki omastakin takaa...

4.5. klo 16:30

LVL
Käyttäjä

Värikäs emohippirokkari-asia!:)

4.5. klo 17:14

Babaii_
Käyttäjä

Itse oon hippi ja ylpee siitä lookista.Tyylin on oltava myös elämäntapa. Nykyään oon niin innostunut intialaisiin haaremihuosuihin.

Mut pukeudun 70 ja 60 luvun mekkoihin.