Hb - Piikki lihassa

Alue: Musiikki ja viihde

15.11.2008 klo 17:25

Atte
Käyttäjä

Mitäs mieltä uudesta lätystä?

Itse olen pariin otteeseen kuunnellut läpi ja on aika erikoista kamaa. Ensinnäkin mielestäni rummut ovat kärsineet. Johtuneeko Sampan lähdöstä vaiko sitten biisien tyylistä, mutta ei ole enää sellaista menoa ja meininkiä kuin aikoinaan. Toinen asia on lauluissa ta-vu-tus, joka häiritsee. Sitä on mielestäni jo hiukkasen liikaa. Ok, eihän se biisien teko suoraan Raamatun tekstistä ole kaikkein helponta, mutta silti tuo rupeaa pidemmän päälle ärsyttämään, vaikka jääkin aika hyvin soimaan päähän. Mielenkiintoisin biisi lienee Sana, jota soittaisin pyhäkoululaisille tai tenttaisin tällä yläasteen uskonnon kokeeseen, jos pitäisi Raamatun kirjat opetella ulkoa. Tämän biisin on pakko tietyllä asteella olla läppä ja vissiin tässä hieman irvaillaan nippelinappeli raamattutietäjille. Lastenlaulu joka tapauksessa =)

Yleisesti sanottava, että levy on nyt aluksi ainakin ollut pieni pettymys. Hienoja ja monimutkaisia sävelkulkuja on ja kuorot, jouset sekä pelit. Kuitenkin jään silti kaipaamaan Uskon puolesta-lätyn suoraa, rehellistä meininkiä.

Näin nyt alustavaa.

15.11.2008 klo 22:07

nikodemos
Käyttäjä

Mä tykkäsin. Vähä samaa mieltä Aten kaa ehkä ainaki siitä ekasta biisistä joka oli sanasta sanaan Raamatusta mut sit se toka kyl kuulosti jo paremmalta. Sana oli kyl hauska renkutus, lähenteli lopussa jopa klezmeriä.

Ilo Herrassa oli hyvä biisi vaikka ei musta enää kuulostanukkaa iha HB:lta. Tässä kohtaa ehkä pitäs määritellä et millasta se oikee HB sit on mut kuitenki tollane mielikuva mulle ainaki tuli. Mut seki biisi on silti tosiaa hyvä ja sanotukset kunnossa joten ei ongelmaa.

Mut erityisesti iski levyn kolme vikaa biisiä. Levyn nimikkobiisi oli sanotuksiltaa vaa nii totta. Ja muutenki hyviä pointteja oli poimittavissa kyl läpi koko albumin.

16.11.2008 klo 0:20

dzam
Ylläpitäjä

Mun mielestä nimenomaan rummut ovat parantuneet & muutenkin kama kuulostaa paljon ammattimaisemmalta kuin aiemmin...:)

Viestiä muokattu 16.11.2008 klo 0:20, muokkaaja: dzam

16.11.2008 klo 20:18

excuse
Käyttäjä

Joo sillein ihan kiva levy. Sellanen "tavulaulanta" on kyllä vähän ärsyttävää, ja vaikea saada sanoista selvää. Mutta vastaavasti levyllä on myös muutama tosi kovaa biisiä, mm. Minä olen, Piikki Lihassa.. Ja Turvapaikkani - biisi on niin kovaa ja suoraa paahtoa, että ei se kyllä kylmäksi jätä :) Aika tasoissa Enteen kanssa. Ehkä jopa vähän parempi. Ei avaudu tosiaankaan ekalla kuuntelu kerralla.

17.11.2008 klo 12:23

Atte
Käyttäjä

Mun mielestä nimenomaan rummut ovat parantuneet

Missä mielessä parantuneet? Ehkä ne soundillisesti kuulostaa paremmalta, mutta itse puhuin kompeista, filleistä ja muutenkin meiningistä rumpujen osalta. On käynyt vähän kuten Nightwishille, johonkin ne (=rummut) hävis.

17.11.2008 klo 15:02

dzam
Ylläpitäjä

Nimenomaan fiilis parantunut. :)

Jotain kertoo myös se, että uusien biisien soittaminen rummuilla on hankalampaa, kuin ennen, joka johtuu pitkälti siitä, että rummut ovat nimenomaan monipuolistuneet. Nojoo, tottakai noi nyt aika hetkessä oppii noi uudetkin kikat, mutta HB:n vanhat biisit olisi mennyt rummuilla ainakin meikäläiseltä jo parin kuuntelukerran jälkeen, näissä joutuisi jo vähän miettimään. :)

Ei sillä, ettäkö Samppakaan huono olisi ollut, mutta kyllä mun makuun nää rummut menee paremmin tässä musassa.

17.11.2008 klo 19:48

battery
Käyttäjä

Levy on mielestäni ihan hyvä, lukuunottamatta paria viimestä biisiä jotka ovat liian rauhallisia.

18.11.2008 klo 21:23

vilsu
Käyttäjä

Ihan hyvää kamaa, mutta kuten Attekin tuolla avausviestissään jo mainitsi, niin rummut oli aika erikoisen kuuloiset.. HB:n musiikki nyt on muutenkin muuttunut aina pikkuisen levy levyltä, joten ei se toisaalta ole mitenkään ihmeellistä, jos tämä nyt oli vähän erilaista kuin aikaisempi tuotanto.

19.11.2008 klo 12:01

Atte
Käyttäjä

Nyt kun olen levyä enemmän kuunnellut niin jotkut biisit alkavat kuulostaa paremmille ja mukana on oikeastikin hyviä elementtejä. Kuitenkaan mielipiteeni rumpujen suhteen ei ole muuttunut. Ei Enteen vertainen levy, mutta ok kylläkin.

21.11.2008 klo 8:19

aksu521
Käyttäjä

mie tykästyin tohon Hb,hen vasta nyt kun ostin levyn uskon puolesta.

21.11.2008 klo 13:09

tulipossu
Käyttäjä

mää luulin että tää on joku hb haukkumiskeskustelu, että hb on piikki lihassa :D:D

26.11.2008 klo 7:26

Tenio
Käyttäjä

Nytpari viikkoo oon levya kuunellut, ja kokoajan alkaa kuulostaa premmalta. Tuntuu etta HB on vahan palanu sinne Uskon Puoesta -levyn suuntaan. Joka tapauksessa tuntuu etta bandi onentisestan kypsynyt, ja nyt biisivalinnaton tietosempia ja tarkemmin mietittyja. Tuntuu etta noi akustiset rauhallisemmat setit on laitettu levylle ihan silmillapitaen peinia ripari-tyylisia keikkoja, ja sitten loytyy noita tiukempia Enne-levymaisia biiseja. Pari biisia on itselle jopa hairitsevan rauhallisen "epa HB:maisa" Mutta varmasti niihin tottuu kun vahansulattelee. Sanotuksista pidan, ja kun monet tosta tavutuksesta on antaneet noottia, niin taytyy sanoo et ma jotenkin vaan pidan siita. Ehka se on sit sita etta hitaampikin pysyy perassa. :P