Ääni katosi koneesta, mitä tehdä...

Alue: Media ja tekniikka

5.11.2008 klo 23:29

miumau
Käyttäjä

Voi, kun joku auttaisi ja sanoisi jotain.

Pöytätietokoneestamme ei saa enää millään kuulumaan ääntä. Mykistyksiä ei pitäisi olla ja voluumeja oon pistelly täysille eri paikoista. KAiumtiimet toimivat toisessa laitteessa, joten niissäkään ei pitäisi olla vikaa.

MIkä avuksi? Kiitos.

Siunausta.

6.11.2008 klo 0:57

TemeW
Käyttäjä

Oma veikkaukseni on et vika on koneen äänikortissa. Jos osaat tai tiedät jonkun osaavan niin voisit kokeilla päivittää äänikortin ajurit ja katsoa jos lähtee toimimaan. Muussa tapauksessa tulee kauppakierros mikäli haluat jotain tulevan sieltä koneelta ulos. Noi äänikortit nyt ei mitään hirveän kalliita ole, alle kympil saat.

Toivottavasti auttoi :)

6.11.2008 klo 12:08

slslsl
Käyttäjä

Olen jo useaan kertaan lukenut otsikon "äiti katosi koneesta..."

6.11.2008 klo 12:11

Kiwi
Käyttäjä

Mulle kävi kerran näin, ja pähkäilin pitkään mitä oli tapahtunut. Mykistyksiä ei pitänyt olla. Mutta kun aikani seikkailin, löysin semmoisen "miksauspöytä" -kohdan, jossa yksi säädeltävä jutska oli minimissä (eiks oo hyvin hallussa tää tietokonesanasto?). Kun nostin sen täysille, äänet pelasivat taas. Ei mitään käsitystä mikä toi homma oli, tai miksi noin kävi.

6.11.2008 klo 14:29

Jimi
Käyttäjä

Kiwin vastaukseen viitaten: Jotkin soitinohjelmat voivat käsitellä noita namiskukkeleita suoraan, joten koitappa niitä ohjelmia, joilla olet katsonut sinä päivänä videota ja laita niissä äänet täysille. Muussa tapauksessa tulee mieleen että onko vaikutusta, jos kaiuttimet kytkee johonkin toiseen porttiin?