Onkos täällä pelaamista harrastavaa väkeä?
Alue: Yleinen keskustelu
|
28.10.2008 klo 23:18 |
Ajattelin että tällaisenkin pikku keskustelun voisi pistää pystyyn tänne yleiseen osastoon :D Minulla siis on yhtenä harrastuksena playstation 3 pelaaminen. Tällä hetkellä olen pelitellyt ainoastaan playstation networkista(pleikkarin oma peliluola josta voi joko ostaa pikku pelejä, tai ladata kauppoihin myyntiin tulevien suurten pelien demoja) lataamiani demopelejä, sillä mitään hauskaa pelattavaa ei ole ilmestynyt kauppoihin. Koko konsolin hommasin sen tähden koska seuraavalla viikolla sille ilmestyy aivan käsittämättömän ihana ja hauska tasoloikka peli yksin oikeudella, nimeltään Little big planet, jonka ideana on että pelaajat pääsevät itse luomaan omia maailmoitaan ja jakamaan niitä sitten playstation networkin kautta muille. Anteeksi. Olen kovin innoissani tästä pelistä, koska siinä olevalla editorilla voin vihdoinkin tehdä lähes minkälaisen kentän haluan! kahden viikon päästä alkaa täysi työ oman lentokone seikkailu kentän teon parissa. ^^ Mutta pää asiaan nyt kun olen fiilistellyt tätä mahtavan hassun hauskaa tasoloikka peliä tarpeeksi. :D Onkos täällä muita jotka harrastavat vapaa aikanaan pelaamista? Laitteistolla ei ole väliä. Kerrot vain kuuluuko pelaaminen harrastuksiisi ja voit toki myös sanoa että mikä on ollut kaikkein mielekkäin peli jota koskaan olet pelannut. Minulle se oli Little big planetin Beta, jonne ihme kyllä pääsin, vaikka kuvittelin ettei minun tuurillani mitään Beta avaimia saada :D Jepulis, mutta päätän tämän nyt tähän. Phiis! |
|
28.10.2008 klo 23:20 |
Onhan täällä, tosin itse en pelaa konsoleita, vaan ihan tällä PC:llä. :) |
|
28.10.2008 klo 23:23 |
... ah, ja sitten nuo kysymykset; Kyllä siis kuuluu harrastuksiini, myös "ammattitasolla" olen yhtä peliä pelaillut. Paras peli tähän mennessä? Hmm ... niitä on niin monia. :P , yksi nyt ainakin on WW 2 pohjainen räiskintäpeli "Day of Defeat", ja myös tämä tulevaisuuden grafiikkapeli "Crysis". |
|
28.10.2008 klo 23:29 |
Xbox 360 kaikilla herkuilla. Nyttemmin pelaaminen on lähinnä satunnaista, mutta ei se mulla mitään ammattilaistason pelaamista ole koskaan ollutkaan. Red Alert 3:n ilmestymistä odotan, samoin kuin Endwar:n. Sotastrategiapelit ovat aina olleet lähellä sydäntä, mutta kyllä FPS-peleissäkin on sitä jotain (Halo 3). |
|
28.10.2008 klo 23:44 |
Hienoa että teitä on edes näinkin monta täällä :D Itselläni oli yhdessä vaiheessa myös xbox 360 mutta vaihdoin pleikkariin sillä boxilla ei yksinkertaisesti ollut enää mitään miellyttävää peliteltävää. Pleikkarille taas on tulossa vaikka mitä ^^ Little big planetin lisäksi odotan mielenkiinnolla uusinta Prince of persiaa sekä Motorstorm kakkosta. |
|
29.10.2008 klo 0:03 |
PC ja Play Station 2 vaihtelevalla aktiivisuudella. Joskus voi kulua useitakin kuukausia ilman että pelaa mitään. Ei meinaa aikataulu antaa myöten. Pelejä jos pitäisi mainita niin lähinnä sydäntä on varmaan pelisarjat Legacy of Kain ja Final Fantasy sekä tietysti Chrono Trigger. Erityismaininnan ansaitsevat myös Shiny:n omituinen pikku jalokivi nimeltään Sacrifice sekä Monty Python-huumorin pelimaailman inkarnaatio Giants:Citizen Kabuto. |
|
29.10.2008 klo 0:40 |
Tsih, peli jota jaksan vuodesta toiseen nostalgisoida on Amigan SuperFrog. Meillä ei lapsuudessa ollut Nintendoa vaan kuusnepalla aloitettiin pelaaminen ja siirryttiin sitten Amigaan ja Amigasta PC:lle. Vasta näin aikuisiällä on tullut pelattua loppuun Pleikka, jota korvaamaan myöhemmin ostin sitten miehelle lahjaksi Wiin. Seikkailupelejä olen pelannut paljon, tyypillisimpänä sanottakoon Monkey Islandit, Discworldit, Sanitarium yms. vastaavat. Taktisia ammuskelupelejäkin on tullut testattua kuten Rainbow Six, Quakea jatko-osineen ja Counter-Strike. Jossakin välissä pelasimme porukalla paljon noita sekä Wormseja :) (juu, on ollut tosi tyttömäiset harrastukset, mutta minkäs teet ko on vaan veljiä, ja teekkarinplanttuja kavereina). Pleikkakolmosella tulee lähinnä kaverin luona hoilattua SingStaria tai tallattua tanssimattoa. Mies-mokoma kielsi WoWin, en saa edes tutustua :P Spore kiinnostaa ja seuraavaksi on Wiille hankinnan alla Spyro. |
|
29.10.2008 klo 10:15 |
Mies-mokoma kielsi WoWin Viisas mies =) Itse pelailen pc:llä kyseistä tuotosta. Todella koukuttavaa hyvässä seurassa. Pienestä asti on ollut pelit ja vehkeet. Nykyään pelailen pc:llä ja ps2:lla, kolmoseen rahoja odotellessa. Parhaat pelit lienevät Final Fantasy - sarja (josta on olemassa oma ketju jos kiinnostaa siitä jauhaa enemmän) sekä Metal Gear Solidit, siksipä sitä kolmosta meinaankin, että tiedän mitä tapahtuu :P PC:llä pelaan tosiaan wowia ja Battlefield 2:sta. PS2:lla eniten kuluu tällä hetkellä Guitar Hero 3 ja Gran turismo 4. |
|
29.10.2008 klo 15:16 |
Kyllä se pleikkari kannattaa hommata. Niin paljon mahtavampi kokemus on ollut pelata sillä pelejä kuin koskaan millään muulla konsolilla. Hinta kirpaisee kyllä, mutta ai että miten paljon hauskaa tekemistä se tuokaan lisää elämään :D Varsinkin nyt kun saan seuraavalla viikolla kaupasta ostettua tuon Little big planetin, niin puuhaa riittää pitkäksi aikaa. ^^ Tässä traileri pätkässä selviää muun muassa mitä kaikkea älyvapaata tuon pelin editorilla voi rakentaa: http://www.gametrailers.com/player/40991.html Todellinen pienen ison lapsen unelma hiekkalaatikko! :D |
|
29.10.2008 klo 18:56 |
Ennen tuli pelattua paljonkin, CS:ää, DoDia ja nettiropeja, mutta uskoontulon jälkeen pelit jäänyt pois. Väkivaltaviihten kulutus ei oikein tee hyvää Jumala-suhteelle. Joskus kyllä pelailen autopelejä kuten NFS (http://www.lfs.net/) ja Colin McRae Rally. |
|
29.10.2008 klo 19:01 |
Joo. En minäkään pelaa enää väkivalta pelejä. Ovat niin hölmöjä muutenkin. Onneksi on kauppoihin pian rantautumassa uusi hulppea autopeli pleikkarille tuon little big planet tasoloikan kaveriksi. Sitten ei pidäkään enää kuin löytää kavereita joiden kanssa pelata niitä :D Kiitos nettipeli ominaisuuden, tämä ongelma on hyvin helposti ratkaistavissa ^^ |
|
29.10.2008 klo 20:11 |
tulee ajoittain pelailtua täl PC (niin ja tietysti kun uus näyttis on kiinni tässä Leadtek GF 260GX 890mt DDR3) Crysis sekä uus Far Cry2 sekä umhh tuo Fallout 3 vois testailla mites Bethesdal asiat saatu tehtyä ... (en ole wanha fani) Lotro onlinea kokeillut (ja 2kk menossa) joitain uutuuksia melkein kokeilee aina ... Mass Effect tms ... |
|
29.10.2008 klo 20:17 |
84shadow84: Tuohon Fallouttiin, että mikäli pidät Oblivion sarjasta, niin tulet varmasti pitämään myös uusimmasta Falloutista. :) , vain sillä erotuksella, että Fallout liittyy tulevaisuuteen ja scifiin, kun taas Oblivion menneisyyteen ja fantasiaan. |
|
29.10.2008 klo 20:48 |
World of Warcraft on edelleen minun pelini, mutta pelailen myös kaikenmoista muuta sen ohella, koska kirjoittelen niistä arvosteluja sivustolleni. Olen ajatellut pistää tuonne myös vähän artikkeleita mitkä käsittelee peliaiheita, mutta siitä ei vielä sen enempää. Kovasti tässä odotellaan nyt lisäosaa, koska se tuo niin paljon muutoksia sekä alueellisesti että tarinalle. Näyttäisi siltä, että moni asia tulee muuttumaan. Maagilla ja papilla pääasiassa pelailen, molemmat 70, mutta viime aikoina on myös 39 twink-rogue saanut osansa.. :) |
|
29.10.2008 klo 20:50 |
Juuri tänään testasin FO3:sta ja kyllä se on todella hyvä peli, suosittelen ehdottomasti. Mass Effectiä kokeilin myös, mutta tuli vähän putkijuoksu-fiilis siitä pelistä. |
|
29.10.2008 klo 20:52 |
Minua itseäni kiinnostaisi kokeilla tuota juuri ilmestynyttä kauhupeliä nimeltään Dead Space. FO3 voisi olla ihan mielenkiintoinen pläjäys mutta odotan kunnes molemmat päätyvät alekoriin ja mietin sitten ostanko vai en. |
|
30.10.2008 klo 0:14 |
juu kyl Elder's Scrolls sarja on kieltämättä tuttu .. mietin vain kun Oblivionkin on jo aikas karsittu versio Morrowindista (ei graafisesti mut sisällöltään ... enempi suoraviivaisempi tms..) ... mut joo varmaan hyvä peli tuo FO3 ... |
|
2.11.2008 klo 19:36 |
Digiexpo-messut ovat nyt ohi. Mitä jäi käteen? Itse kokeilin messuilla Fable 2:sta, mutta messuvieraista vihaisimmat olivat "pilanneet" hahmon, eikä sillä oikein voinut enää muuta tehdä kuin tapella sarvipäänä vartijoita vastaan. |
|
2.11.2008 klo 20:05 |
Joidenkin ei tosiaan pitäisi antaa koskea peleihin xD Sarvipää parka xP Ite odottelen innolla tota Little big planettia. Olisi kiva päästä käymään jollain kunnon pelimessuilla. Ikuna ollut sellasessa. Lukenut vaan että miten siellä on mennyt ja mitä pelejä oli esillä. Jeah. Loistava peliviikko kyllä tulossa! |
|
2.11.2008 klo 20:28 |
Pelailen silloin tällöin. |
|
2.11.2008 klo 21:09 |
Jos tahdot pelata, osta XBOX360, jos haluat katella leffoja, osta Playstation 3. Näin sanoi yksi oikeasti aika paljon pelaileva kaveri ja uskoin häntä. Ostin 360:n ja sillä tulee pelailtua. Yksi ihan kiva juttu mikä Xboxille on tulossa 19. tätä kuuta on tuo uudistunut dashboard, joka taas kerran tuo vähän lisää etumatkaa verrattuna PS3:een. Graffoissa kun näissä kahdessa koneessa ei ole kuin marginaalinen ero. Ikävä kyllä mainoksista poiketen se ero vielä yleensä on Xboxille suotuisa... Viestiä muokattu 2.11.2008 klo 21:10, muokkaaja: dzam |
|
2.11.2008 klo 21:37 |
Itse en pelaa juuri mitän paitsi Super Smash Bros. Meleetä silloin tällöin, paras peli jonka tiedän ja älyttömän tekninen mutta palkitseva kun sen oppii. Häpeäkseni tunnustan omistavani wiin XP |
|
2.11.2008 klo 21:59 |
Näin sanoi yksi oikeasti aika paljon pelaileva kaveri ja uskoin häntä. Ostin 360:n ja sillä tulee pelailtua. Joo. Tottahan se on että boxi on enemmän pelaamista varten tehty mutta ei se ps3 siinä rinnalla kalpene myöskään. Minulle on erityisesti ollut tärkeää että konsolilla voi tehdä vähän muutakin kuin vain pelata. Sen takia ostin ps3 ja myös senkin tähden että ainoastaan sille tulee yksinoikeudella tämä little big planet, joka vetoaa minun lapsen mieliseen ajatusmaailmaani. ^^ Ei tarvitse heittää tätä pleikkaa edes menemään jos joskus kyllästyn pelaamiseen. Voin käyttää sitä sen jälkeen dvd ja blu-ray elokuvien katseluun sekä musan kuunteluun ja kuvien sekä kotivideoiden tallennus välineenä. Ehdottomasti kannattaa kuitenkin pitäytyä boxissa jos se riittää. Minulle siitä ei olisi ollut enää iloa kuin yhden pelin verran jota suomalainen pelitalo Remedy on kehittämässä parhaillaan, joten miksipä olisin säilyttänyt masiinaa joka olisi hyvin suurella toden näköisyydellä sen pelin jälkeen jäänyt pölyttymään hyllyyn. Voih. Wiitä haluaisin päästä testimään. Harmi ettei lähellä asu ketään kaveria joka sen omistaisi :D Ja tuo Mario tappelupeli näyttää kovin hupaisalta touhulta xD |
|
2.11.2008 klo 22:19 |
Ja olipas taas hyvin hölmöhkö mainospuheelta kuulostava teksti xD |
|
2.11.2008 klo 22:27 |
Se piti vielä sanoa, että Wii löytyy täältäkin päin. :) Pitää varmaan johonkin miittiin roudata se mukaan... |
|
3.11.2008 klo 0:15 |
Katoin tuolla Digiexpo-messuilla yhden Sonyn tilaisuuden läpi. Siellä oli tuo aloituksessakin mainittu "Little big planet." Oliko LBP:ssä kyse nyt siitä että tietyntyyppisen peligenren ystävä saa hyvän pelin? Itse olen siis aina vihannut Pleikkareiden ohjainta ihan sydämeni pohjasta. Oman tasoloikan tekeminen taas kuullostaa niin kovin tylsältä. Voisko joku kertoa mikä siinä kiehtoo? |
|
3.11.2008 klo 8:24 |
dzam: Hienoa! Pitääpä saada itseni sitten roudattua sille miitille että pääsen näkemään tuon laitteen toiminnassa :D Ja Jimi: Pelihän siis ei ole pelkkä tasoloikka vaikka pohjimmiltaan sitä on. Pääosassa on pelin editori jolla muun muassa eräs tyyppi oli tehnyt toimivan laskimen :D Tosin tämä laskin kykeni vain laskemaan plus laskuja. Eikä sinun tarvitse todellakaan itse vääntää yhtään mitään jos et halua. Pelin omasta verkosta voi ladata tukuttain muiden tekemiä kenttiä ja pelitellä niitä, joten Little big planet on periaatteessa ehtymätön peli. On itse asiassa aika turhaa verrata tätä peliä Haloon, sillä LBP on paljon enemmän kuin pelkkä tasoloikka tai edes peli. Etkä pysty tekemään Halon editorilla mitään sellaista jota LBP:llä on mahdollista. Ympäristö ei todellakaan ole niin rajallista kuin luulet. Olen pelannut Betassa kenttiä jotka olivat todella huimia ja laajoja :D Vastaan vielä tuohon yhteen kysymykseesi ennen kuin päätän jaaritteluni xD Tämä on peli, jossa voit tehdä omia maailmoita, ai niin, peli ei muuten ole pelkkä 2D vaan siinä pystyy myös liikkumaan kolmessa eri syvyys suunnassa. Se oli itse asiassa varsin hyvin toteutettu kun Betassa pelailin tätä:D Ja takaisin vastaukseeni: Voit tehdä pelistä niin väkivaltaisen kuin haluat editorilla,(Näytät olevan FPS pelien ystävä, joten pitänet ammuskelusta ja räjähdyksistä) sillä rajoituksella tosin että pelin hahmo ei räjähdä kappaleiksi tai siitä lennä verta. Pelin editorilla on mahdollista asettaa kenttiinsä räjähteitä, joiden teho on sanalla sanoen aika mahtava xD Joo, mutta enpä tämän enempää pölise. Joka tapauksessa Little big planet on täynnä paljon mahtavaa puuhasteltavaa eikä se todellakaan käy hetkessä tylsäksi. Pelin mukana tulevat 50 yksinpeli kenttää jo takaavat sen että puuhasteltavaa on heti alkumetreistä lähtien ja sitten vain PS3 nettiin pelaamaan muiden tyyppien kanssa :D Ugh! Päätän tämän tähän. Phiis! |
|
3.11.2008 klo 16:28 |
Tosin tämä laskin kykeni vain laskemaan plus laskuja Kyllä sillä tais yhteenlaskun lisäks onnistua myös vähennyslaskut. Ainakin Sonyn tilaisuudessa muistan nähneeni vivun siinä lukujen välissä, plussan alapuolella. Kokeileppa vääntää siitä. Nerokas rakennelma se kyllä on. On itse asiassa aika turhaa verrata tätä peliä Haloon Halo tuli minulle ensimmäisenä mieleen, sillä olen viettänyt tuntikaupalla aikaa lennellen sen karttaeditorissa, tehden ties mitä temppuratoja ja rakennelmia. Etsin lähinnä yhtymäkohtia, ja niitä on aika paljon vaikka pelit ovat eri genreistä. Halokin on "periaatteessa ehtymätön peli" Etkä pysty tekemään Halon editorilla mitään sellaista jota LBP:llä on mahdollista. Lopeta heti alkuunsa konsolisotiminen. En minäkään sanonut mihin LBP pystyy tai ei pysty, sillä en tiedä siitä ihan hirveästi. Tuokin puolihuolimaton lausahdus sisältää kovin ikävää, ylimielistä asennetta. Ympäristö ei todellakaan ole niin rajallista kuin luulet. No mitäs minä luulen? Luulen ettet huomannut kun sanoin että olen katsellut puoli tuntia, kuinka valtavalla screenillä heilui koko joukko porukkaa pitämässä hauskaa. Ja hauskaa sitä oli katsellakin. Toivoisin kuitenkin peliltä myös jonkinlaista juonta ja sisältöä sen puolesta. Halo 3:ssa on mielestäni pääosassa juoni, ei niinkään se hieno karttaeditori. Se kertoo tarinan. Itse olen Halossa tehnyt mm. fuusioreaktorien (eräänlaisia räjähtäviä tynnyreitä) avulla massiivisia pommeja, mutta Halonpelaajille ominaista on kilpailuvietti. Miten LBP:ssa voi kilpailla ja mistä? Piste-pallukoista? Elämiäkin tuntuu riittävän loputtomasti. Se että LBP:stä puuttuu ominaisuudet, joita vaaditaan että sitä voisi kutsua peliksi, ei tarkoita että se on ENEMMÄN kuin peli, vaan pikemminkin toiseen suuntaan. Eihän siitä tällä editorillakaan oikein _peliä_ saa tehtyä? LBP on paljon enemmän kuin pelkkä tasoloikka tai edes peli Tätä ajatusta koitin oikeastaan kalastella, kun käytin pelimaailmassa yleistä käsitettä "Hiekkalaatikko." Nykyisellään pelien "vapaus"-aspekti on noussut huiman korkealle ja jokaisessa pelissä on valtavasti lääniä missä seikkailla ja tuhansia asioita joita tehdä. Lisää huttua on heitetty, kun on annettu pelaajille työkalut toteuttaa omia visioitaan. Kehitys näyttää mukavalta kaikin puolin. LBP:n määritelmä voisi myös olla "ohjelmointilelu", joka tarkoittaa siis epä-peliä, jossa voi väkertää vaikka mitä, ja vaikka kuinka. |
|
3.11.2008 klo 17:33 |
Jimi: Anteeksi jos jotenkin loukkasin. En tarkoittanut ruveta sotimaan siitä että kumpi peli on parempi jne. Koitin vain tuoda esille että minusta Little big planet ei ole mitenkään verrattavissa Halo 3 koska molemmat ovat hyvin eri genressä. Olen pahoillani jos tekstistäni jotenkin sai kuvan että olen ylimielinen. Sellaiseen en pyrkinyt. Olen muuten itse pelannut Halo sarjaa ja olihan se ihan jees. Tosin kaverini nokitti minua moninpelissä niin pahasti aikoinaan että paloi hermot xD Noh. Koitan tässä nyt jotenkin saada enemmän selvemmin esille että mitä minä koitin sanoa. No mitäs minä luulen? No minulle vain tuli edellisestä kommentistasi sellainen vaikutelma että ajattelit ettei tällä editorilla voi tehdä suuren luokan kenttiä. Jotenkin vain tekstissäsi oli sellainen negatiivisuus(minun mielestäni) ja lähinnä koitin innostaa sinua, kuin moittia, koska kuvittelin että pidät tätä vain lapsille tarkoitettuna hömppänä vaikka pelillä on rutkasti potenttiaalia monin kertaisesti enempään. Myönnän että menin sanomisissani hiukan ojan puolelle ja anteeksi siitä. :/ Ja tuosta vertailusta Halon ja tämän välillä vielä: Kun kummatkin on todella eri genren pelejä, niin niitä on todellakin aika huono lähteä rinnastamaan vaikka toitkin jo esiin että peli tuli ensimmäisenä mieleesi. =) Ennemmin ehkä olisi parempi verrata jotain toista samaan genreen nojaavaa teosta keskenään. ^^ Harmi vain ettei tasoloikkia nykyään pahemmin tehdä. Se on kovin sääli, sillä pidän tästä genrestä hyvin paljon :( Miten LBP:ssa voi kilpailla ja mistä? Piste-pallukoista? Pistepallukathan ovat toki yksi kilpailun muoto mutta peli ennemminkin koittaa innoittaa pelaajia parempien kenttien tekoon. Se on minusta se tärkein kilpailun kohde. Toki esimerkiksi editorilla voi vääntää kentän jossa kaksi, kolme tai neljä tyyppiä kisaavat toisiaan vastaan vaikka tankeilla, tai autoilla pääsystä maaliviivalle. Tai sitten yhteisestä sopimuksesta kisan tarkoitus on saada muiden pelaajien koslat hajotettua, taikka sitten porukalla järjestää vaikkapa kuumailmapallolla lentely kisan! Mielikuvitus on vain rajana tässä asiassa. =) Tätä ajatusta koitin oikeastaan kalastella, kun käytin pelimaailmassa yleistä käsitettä "Hiekkalaatikko." Yksi pelin kehittäjistä, Alex Evans, on itse asiassa sanonut että hänelle little big planet on modi työkalu, ei niinkään peli. Minulle se on kuitenkin myös peli, jonka ääressä voi pitää kavereitten kanssa tukuttain hauskaa ja naureskella heidän ideoilleen joita he heittävät uutta kenttää rakennellessa. :D Ja kun pääsee jonkun toisen tuotoksen maailmaan käsiksi, sitä tuntee täysin tulleensa kuin uuden pelin maailmaan jossa voi temmeltää ja pitää lystiä =) Ja lopuksi. Olen niin paljon kasvanut FPS-peleistä ulos että little big planetin kaltainen teos, joka painottaa enemmän hauskan pitoon kuin virtuaalitappamiseen, on itselleni todellinen helmi tässä maailmassa. Minulle se oli ikään kuin muistutus siitä että pahuus ei ole vielä päässyt niskan päälle täällä pallolla. Joo. Näen ihmeellisiä symbolisia merkityksiä vähän kaikessa :D |
|
1.1. klo 18:17 |
Battlefield 2 <3<3 Sais tosin ilmestyä uus kunnon versio, kun 2142 jäi niin heikoksi.. Ei enää oo oikeen vaan inspistä pelata niin ennoo pitkään aikaan mitään oikein.. Wormssia (wwp) sillon tällön :D |