Ketä äänestit?

Alue: Yleinen keskustelu

26.10.2008 klo 18:26

Mister T
Käyttäjä

Äänestitkö ensisijaisesti puoluetta vai henkilöä.

Mä äänestin tälläkertaa kristillisiä ja Mika Ebelingiä.

26.10.2008 klo 18:41

oceansoul
Käyttäjä

Eipä tullut äänestettyä. =) Vihreät olisi se puolue, jonka ehdokasta äänestäisin, jos äänestäisin. (Jos henkilön perusteella äänestäisin, niin olisin voinut äänestää äitiäni, mutta koska keskustan ehdokas, niin jäipä äänestämättä. ;p)

26.10.2008 klo 19:15

Skai
Käyttäjä

Sekä - että.... Mutta jäsenyys toisaalta velvoittaa ;)

26.10.2008 klo 21:03

applause
Käyttäjä

Jos ei äänestä, niin ei auta sitten valittaakaan!

26.10.2008 klo 22:01

huono_ihminen
Käyttäjä

Perussuomalaisia ja lähinnä puoluetta äänestin kun en tämän kunnan ehdokkaista oikein löytänyt tietoa mistään.

26.10.2008 klo 22:10

Kustaa
Käyttäjä

Perussuomalaisille meni minun ääneni.

26.10.2008 klo 22:22

Paratiisi
Käyttäjä

Se vähän riippuu. Jos joku tuttu hyvä tyyppi on joskus ehdolla, niin voisin äänestää melkein minkä tahansa puolueen edustajaa. Mutta jos ehdokas ei ole heti tiedossa, niin kyllä sitä sitten sieltä "oman puolueen" listoilta lähtee ensisijaisesti hakemaan...

En tajua ihmisiä, jotka jättävät äänestämättä. Varsinkin, jos syynä on jotain niinkin perusteltua kuin että "en jaksanut, kun satoi vettä".

26.10.2008 klo 22:34

applause
Käyttäjä

Perussuomalaisia, tietenkin!:) Onpas mukavaa olla voittajan puolella!

26.10.2008 klo 22:42

aurinko
Käyttäjä

Mulle äänestäminen on velvollisuus.. ja velvollisuus hyvässä mielessä. Teen sen mielelläni. Tunnen täyttäväni kelpo kansalaisen mitan ;)
Haluan äänestämällä tuoda myös arvoni esiin, eli kristittynä se on luonnollisesti KD.

26.10.2008 klo 23:25

Skai
Käyttäjä

Oma ehdokkaani meni kirkkaasti läpi :)

27.10.2008 klo 1:35

Kiwi
Käyttäjä

Jos ei äänestä, niin ei auta sitten valittaakaan!

Olisin äänestänyt mutta siihen ei annettu mahdollisuutta! Lähin äänestys paikka oli muutaman tunnin lentomatkan päässä :P.

27.10.2008 klo 7:25

pete_p
Käyttäjä

Mä äänestin Köyhien asialla- puoluetta

27.10.2008 klo 7:35

Kiwi
Käyttäjä

No voi morjes, mä en osaa enää kirjoittakaan... Köyden jatkoksi siis!

27.10.2008 klo 11:14

appleseed
Käyttäjä

Vasemmistoliitoa ja Kirsi Koivusta. Äänestin ekaa kertaa, eikä ehdokkaani päässyt valtuustoon. Mutta ihan totta on se, että äänestäminen on velvollisuus, ja vars. kunnallisvaaleissa kyse on omista asioista ja niiden hoitamisesta. Mutta mä olenkin tällainen hullu politiikasta sauhuaja:D

27.10.2008 klo 11:33

Paratiisi
Käyttäjä

Jaa niin, unohdin eilen mainita, että fiksulle vihreälle naiselle meni ääneni. Ja ko. ehdokas myös pääsi valtuustoon. Taitaa olla eka kerta, kun mulla on kaupunginvaltuustossa tai eduskunnassa "oma" ehdokas!

Kiwi:

Olisin äänestänyt mutta siihen ei annettu mahdollisuutta! Lähin äänestys paikka oli muutaman tunnin lentomatkan päässä :P.

No tuo alkaa olla jo munkin mittareilla hyväksyttävä syy jättää äänestys väliin :)

27.10.2008 klo 11:43

krutoi
Käyttäjä

En äänestänyt, kun elän ulkomailla, mutta näin uskovana täytyy todeta, että hyvin meni vaalit. Vasemmisto menetti paljon ja kokoomus&soinilaiset kasvattivat osuuttaan!

27.10.2008 klo 12:19

Maryel
Käyttäjä

Äänestin yhtä vihreiden ehdokasta ja pääsi varasijalle asti hän. Eli melko hyvin meni. :)

27.10.2008 klo 19:20

Suomipoika
Käyttäjä

Olisin äänestänyt mutta siihen ei annettu mahdollisuutta! Lähin äänestys paikka oli muutaman tunnin lentomatkan päässä :P

Samoin kavi mulla. Minne sotaan sita olisikaan joutunut jos olisi halunnut aanestaa (Minnesota oli siis lahin paikka)..

27.10.2008 klo 19:51

Nekku2
Käyttäjä

KD toki. Mutta eipä päässyt minunkaa ehdokas.

28.10.2008 klo 12:13

achterlicht
Käyttäjä

KD:lle meni ääni. Ehdokkaani ei läpi.

28.10.2008 klo 16:57

adcon
Käyttäjä

Äänestin vasemmistoliittoa, ehdokkaani ei läpi. Näin kristittynä on kovin surullista katsottavaa, miten oikeistopuolueet aina vain kasvattavat ääniosuuttaan. Nykymenossa huomaa selkeästi, ettei kristillinen lähimmäisenrakkaus ole arvossaan.

28.10.2008 klo 17:09

Nekku2
Käyttäjä

"Nykymenossa huomaa selkeästi, ettei kristillinen lähimmäisenrakkaus ole arvossaan."
useinhan on niin, että ensin ollaan toisessa äärilaidassa, sitten toisessa ja lopulta löydetään se kultainen keskitie. Tälle ilmiölle on joku sanaki mutten sitä muista... Musta jotenki tuntuu että nykyään ollaan pikkuhiljaa tajuamassa sitä, ettei ihmisen ole hyvä elää niin erillään muista.

28.10.2008 klo 17:10

Nekku2
Käyttäjä

Hmm jäipä vähän epäselkeäksi.. Noilla äärilaidoilla siis tarkotin: aiemminhan on ollu vahvaa yhteisöllisyyttä: perheet ja suvut on asunu samojen kattojen alla, talkoomeininki ja muu semmonen. Nykyään taas ei oo ollenkaan semmosta.

28.10.2008 klo 21:13

Maria
Käyttäjä

KD:n ehdokasta äänestin, muttei läpi hän päässyt.

28.10.2008 klo 21:49

krutoi
Käyttäjä

Suomessa ei ole varsinaista oikeistopuoluetta, mutta vasemmiston tappio takaa sen, että kristilliset arvot ovat edelleen kunniassa. Onneksi!

28.10.2008 klo 21:56

Odium
Käyttäjä

Äänestin KD:n ehdokasta ja hän pääsi oletetusti valtuustoon.

28.10.2008 klo 22:50

Hartzi
Käyttäjä

KD luonnollisesti. Ehdokas ei ollu lähelläkään läpipääsyä, mutta puoluettahan mä enemmänkin äänestin. Ei suomalaisella vaalisysteemillä henkilöitä oikee äänestetäkkää. Eka puolue ja sitte sieltä mieleisin henkilö.

28.10.2008 klo 23:28

Jimi
Käyttäjä

krutoi:

Suomessa ei ole varsinaista oikeistopuoluetta, mutta vasemmiston tappio takaa sen, että kristilliset arvot ovat edelleen kunniassa.

Sulle tuon mä terveisiä wikipediasta:
Kuitenkin monissa sosiaalisissa kysymyksissä [Kristillisdemokraattisen] puolueen kannanotot esimerkiksi lapsiperheiden ja pienituloisten puolesta ovat lähempänä vasemmiston perinteisiä näkemyksiä.
*
Tässä maassa ei oikeastaan muuta ole kuin vasemmistoa. Ja hyvä niin, sillä se on ainut keino taata että kristilliset arvot ovat edelleen kunniassa.
Hitsi ku sais äänestää pormestareita virkaan. BB ei kiinnosta, mutta jos ois joku mielenkiintonen heppu johtamassa kaupunkia metsään ni ois kiva kattella sen toilailuja.

29.10.2008 klo 1:15

Sir JoN
Käyttäjä

Itse en äänestä, kun en usko Suomen systeemiin. :)

29.10.2008 klo 1:36

Aycea
Käyttäjä

^ Mikä Suomen systeemissä erityisesti on vialla?

Äänestetty ehdokas pääsi läpi, samoin toinen vakaasti harkittu vaihtoehto. Puoluekannalla ei niinkään ole väliä tuoda ilmi, mutta kuten aiemmin sanottua, kepua en äänestä henkeni uhallakaan.