Hoitajan omat elämänarvot vs. työ

Alue: Terveys

2.6.2010 klo 5:20

slslsl
Käyttäjä

Mut ei koske pappeja?

Papit eivät osallistu abortteihin.

2.6.2010 klo 13:13

Nasir777
Käyttäjä

Miten niin ei osallistu? EIkös se oli papin tehtävä suorittaa abortteja ja muita pyhiä toimituksia? :)

7.7.2010 klo 12:10

jefri
Käyttäjä

Jos hoitaja kohtaa työssään muslimin joka kaipaa hengellistä tukea, niin itse ainakin etsisin toisen muslimin joka pystyy vastaamaan tämän potilaani tarpeisiin.

Eihän hoitajan itse tarvitse alkaa rukoilla allahia, enkä usko että potilaskaan sitä toivoo etenkin jos tietää, etten ole muslimi, mutta se tarve ja pyyntö pitää täyttää, esimerkiksi edellämainitulla tavalla. onhan sairaaloissa sairaalapapitkin luterilaisia varten, joita voi pyytää apuun, niin miksei niin voisi toimia musliminkin kohdalla.

Jos johonkin muuhun kuin Jeesukseen uskova potilas pyytäisi minua rukoilemaan puolestaan, luultavasti kertoisin hänelle, että uskon Jeesukseen ja rukoilen mieluusti potilaani puolesta kohdistaen rukoukseni Jeesukselle. Mutta jos potilas ei halua että rukoilen Jeesusta niin silloin yrittäisin löytää jonkun joka uskoo samoin kuin potilas ja tällöin vastaan mielestäni potilaan hengelliseen tarpeeseen. Voisin potilaan halutessa todistaa Jeesuksesta enemmänkin, mutta käsittääkseni saarnaaminen ei kuulu hoitajan toimenkuvaan etenkään vastoin potilaan tahtoa.

Näin olen sen miettinyt.