G-Powered: Todellisuus

Alue: Ilmoitustaulu

23.11.2008 klo 1:43

TeofilusTeofilus
Käyttäjä

Niin ja en ole Raamattua sanonut tylsäksi. On sinullakin johtopäätökset. Voit tietysti kuvitella mitä haluat, mutta sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa...

Sanoisit vielä että minkä avulla sitten. Ellet yllättäen ole tästä samaa mieltä kuin Raamattu. Siinä tapauksessa haluaisin tietää, että mitä virkaa sillä musiikilla mielestäsi on?

Voisit nyt näyttää sen kohdan, missä käsketään evankelioimaan perustamalla gospelbändi. Ja musiikin merkityksestä kirjoitin edellisessä viestissä.

23.11.2008 klo 1:45

Indiana_
Käyttäjä

Voisit nyt näyttää sen kohdan, missä käsketään evankelioimaan perustamalla gospelbändi

Esitän sitten saman kysymyksen vähän suoremmin. Eli, miksi minun pitää näyttää se?

23.11.2008 klo 1:48

TeofilusTeofilus
Käyttäjä

Ihmettelin, että miksi musiikin avulla pitäisi evankelioida ja vastasit siihen, että "sanoisit vielä että minkä avulla sitten". Kun Raamattu puhuu evankelioinnista, niin eipä ole tullut mieleen, että se tarkoittaa gospelbändin perustamista.

23.11.2008 klo 4:43

jonatan
Käyttäjä

Justjoo.. No mut hei ihan Helmi bändi.. oon kerran nähny livenä ja kuullu levyä jonninverran..
En muista oikeen mitään erityistä kohtaa biiseistä tai sanoituksista.. Mutta aina kun kuulen
G-Poweredia tulen suht hyvälle tuulelle ja jokin voima saa minut ajattelemaan ja julistamaan tämän Suomen parhaaksi gospel-yhtyeeksi.

23.11.2008 klo 11:23

Indiana_
Käyttäjä

Tilaisuuksia, joissa gospelrockia yleensä esitetään, markkinoidaan ihmisille mahdollisuutena tuoda uskosta osattomia kavereitaan niihin kuulemaan "sanomaa." Kun joku esittää kritiikkiä rockgospelia vastaan, niin ensimmäisiä puolustuksia on juuri se, että biiseillä "evankelioidaan", "vaikka niissä ei olekaan Jeesusta ja Jumalaa joka välissä." Yleensäkin koko musiikkilajin nimi antaisi ymmärtää, että se olisi jotenkin "evankeliumia."

Sinä luit keskustelun kulun tarkalleen väärin päin. Minä esitin aikaisemmin saman kysymyksen näille, joiden mielestä gospel-musiikilla "evankelioidaan" tai että siinä on "kristillinen sisältö. Mm. Tias kirjoitti:

Vastuu on muillakin kuin taiteilijoilla. Jos taiteilijan omin tyyli elää ja evankelioida on tehdä musiikkia tai tanssia, niin kenenkään ei pitäisi ainakaan kovin heppoisin perustein mennä sanomaan että "tuo nyt ei oo hengellistä."

Onko hänellä ajatuksena tuossa, että musiikilla ja tanssilla evankelioidaan, ja että musiikki ja tanssi ovat hengellisiä asioita, tai välittävät hengellisiä viestejä? Kyllä on. Minä kysyin häneltä evankelioimista koskevia jakeita. Kukaan ei niitä tuonut esille, vaikka aavistan että jokainen on jossain välissä ne kuullut tai lukenut.

Minä sanoin, ja tähän toivottavasti lukutaito riitti, että

Minua on aina risonut karismaatikoissa se, että nostetaan evankeliumin tilalle se, mitä liikutuksia vatsan pohjassa tuntuu. Onko sinulle selvää se, mitä Raamattu sanoo evankeliumista ja evankelioinnista? Laitanko jakeita, vai selviääkö sinulle jo tällä mitä jakeita tarkoitan? Oliko apostoli Paavali joku narri, joka "levitti sanomaa" saamalla ihmisiltä mielen lämpimäksi?

Musiikki = liikutukset vatsanpohjassa. Musiikki = nostettu evankeliumin tilalle. Musiikki ja evankeliumi vastakohtina. Miten sinä saat tästä kehiteltyä että ehdotan musiikkia evankelioinnin välineeksi? Viimeinen lause vielä varmistaa, että kaikille on selvää, mistä jakeista on kyse. Tias kirjoitti myös että

Mitä sitten, vaikka tämä levy tai jokin muu periaatteessa gospeliksi mielletty artisti ei olisikaan jokaisessa kappaleessaan evankelioiva?

Esitin samaan aikaan haasteen näille hänen aatetovereilleen että jos musiikilla evankelioidaan, niin eikö sen pitäisi jollain tavalla ilmetä siitä musiikista? Muutenhan mikä tahansa beibeilevä maallinen purkkapoppi on yhtä paljon evankeliumia. Tias näyttää tuossa uskovan, että vaikka kyseinen teknopumppu ei "jokaisessa kappaleessaan" evankelioi, niin evankelioi se sentään lähes jokaisessa. Tästä minä olen aivan hämmästynyt. Vai mitä hän sitten voi tarkoittaa tuolla?

Hän jatkaa:

Provosoinpa nyt sen verran, että yleensä evankelioivaa paukutusta kuuntelevat pääasiassa uskovat.

Sama haaste toiseen kertaan, eli jos se paukutus on "evankelioivaa" ja jos uskosta osattomat kääntyvät pois kuullessaan liikaa Jeesus sitä ja Jumala tätä, niin missä sitten on se uskoville suunnattu teknohumppa ja rocktaiteilu? Jos sitä "kuuntelevat pääasiassa uskovat" ja sitä on olemasa, eivätkä uskovat mene tukkoon kuullessaan vähän enemmän "Jeesus sitä" ja "Jumala tätä", niin siinä voisi luula vähän rohkeammin olevan "sanomaa." Tarkoitan, että tämä teknopumppu ei sitä ainakaan ole. Tätä ei ole suunnattu mihinkään, paitsi ensi-ihastuksiaan läpikäyville teineille, joita kutkuttaa kuulla että "en halua erota sinusta koskaan."

23.11.2008 klo 12:55

TeofilusTeofilus
Käyttäjä

Lopeta se uhoaminen ja vastaa kysymyksiin.

23.11.2008 klo 13:18

Indiana_
Käyttäjä

Minun puolestani voit vaikka syödä ne kysymyksesi. En ole vieläkään vastuussa yhdestäkään niistä.

24.11.2008 klo 14:43

TeofilusTeofilus
Käyttäjä

Miksi minun pitäisi vastata sinun kysymyksiisi kun sinäkään et vastaa minun? Tämä on nimenomaan KESKUSTELUfoorumi ja tuo mitä sinä harrastat ei ole keskustelua nähnytkään. www.netmission.fi mee tonne mesoamaan kaltaisiesi kanssa.

24.11.2008 klo 21:13

Indiana_
Käyttäjä

En minä ole enää hetkeen halunnut sinun vastaavan yhtään mihinkään.

Etkä sinä ole kysynyt mitään, mikä perustuisi mihinkään mitä olen täällä sanonut.

Jos haluat muuten vaan udella minulta kaikenlaista, niin se ei sovi minulle, ja siihen minulla on täysi oikeus.

Olen sanonut keskimäärin kahteen kertaan sen, mitä yleensä olen sanonut. Jos se on vieläkin sinulle epäselvää, niin sinun ei auta muu kuin hajota siihen vielä kovempaa.

26.11.2008 klo 23:12

Roope
Valvoja

kamoon kaverit, lopettakaa nyt. ei oo tarkotus keskustella niin läpikäydystä aiheesta enää. nyt jutellaan vaan keepouveredista.

29.11.2008 klo 2:26

Ulosottomies
Käyttäjä

Itekki tuli ostettua tossa 3vk sitten kyseinen levy. Mahtavaa musiikkia :)
"Huomiseen" ehdottamasti paras biisi !

4.1. klo 0:08

isobebe
Käyttäjä

Ei G-Powerded ainakaan kotisivuillaan kovasti kristillisiä yhtymäkohtia häpeile. Riparikonsertteja näyttävät myös mainostavan... ja rippikoulun moni ei-uskis liittää kristinuskoon...

4.1. klo 15:20

Indiana_
Käyttäjä

Ei G-Powerded ainakaan kotisivuillaan kovasti kristillisiä yhtymäkohtia häpeile.

Eikä se tuo niitä esillekään. Tämä liikkuu vähän samalla tasolla kuin sanoisin että "Madonna ja Michael Jackson ovat kristittyjä." Ihmisten reaktio olisi että "ai, ei me tiedettykään" ja "no ei se ainakaan niiden musiikkia ole haitannut."

Myöskään Findancen levyarvostelu Todellisuudesta ei sisältänyt mitään vihiä siitä, että kyseessä olisi mitään kristinuskoon viittaavaa.

Minusta tuntuu että näiden havaintojen ja kotisivun kelaamisen jälkeen alkuperäinen tuomio pitää entistäkin paremmin paikkansa. Keisarilla ei ole vaatteita. Ja joukko narreja ihastelee niitä kuitenkin. Kannattaa vaan pysyä siinä Aikakoneessa. He eivät ainakaan minun tietääkseni esitä olevansa mitään, mitä eivät ole.

Viestiä muokattu 4.1. klo 15:22, muokkaaja: Indiana_

tänään klo 3:29

soldier777
Käyttäjä

G-Poweredilta englanninkielistä materiaalia.

http://www.findance.com/uutiset/5170/suomidance-yhtye-g-powered-yrittaa-...