Uskovan käynti baareissa

Alue: Musiikki ja viihde

27.12.2008 klo 15:55

freeman
Käyttäjä

Koska kaikki kääntelevät ja vääntelevät asiaa omiin tarkoitusperiinsä, pohtivat motivaatioita, kertovat että baari on vain rakennus, evankelioivat (jestas sentään, kerran tapasin tällaisen tytön, raukka näytti pelkäävänsä kuollakseen) , yksi nauttii oluesta ja toinen lautapeleistä, niin uskaltaako teistä uskovista kukaan nostaa kättä pystyyn ja tunnustaa nykäisevänsä kunnon tumut päälle silloin tällöin?

Itse en enää tätä uskontoa tunnusta joten minua ei kai lasketa. Mutta silloin kun olin kristitty, kävin baareissa noin kerran kuukaudessa.

27.12.2008 klo 15:56

freeman
Käyttäjä

Juomassa.

28.12.2008 klo 19:46

jotainus
Käyttäjä

Minä nostan, ainakin puoliksi! Olen uskova kristitty (tosin tämän paikan standardeilla menossa helvettiin, oletettavasti), ja aina välillä käyn baareissa ihan vaan koska se on kivaa. Kaatokänniin en itseäni ole tähän mennessä uskaltanut tai halunnut juoda, mutta en ole huomannut että uskoni jotenkin ehkäisisi juomista. Syntiä en halua tehdä, mutta jos tekisin syntiä hiprakassa niin vika silti olisi minussa eikä siinä että join. Tarkoitan siis, että jos minun täytyy pidättäytyä alkoholista siksi että pelkään tekeväni syntiä, on vika ihan kokonaan minussa kun oletan että alkoholi on joku syntinappi. Vaikutuksen allakin olen täysin vastuussa teoistani.

28.12.2008 klo 21:26

lyylio
Käyttäjä

Palaan taas keskusteluun kokemuksen kera. Tunsin itseni piilottelijaksi eilisen baarireissun jälkeen. Mitä jäi käteen, pari uutta tuttavuutta ja hämärää todellisuutta. Pidin hauskaa tanssilattialla kavereiden kanssa, mutta tällä kertaa tuntui että jotain lähimmäisen välittämistä puuttui. varsinkin kun kaveri nuoleskeli jonkun miekkosen kanssa. :p
Itse en mitään hölmöillyt miesten suhteen vaikka huomasin kiusauksen tulevan ja sitten menevän. Jotenkin sitä ymmärsi kuinka sitä hajottaisi itseään lisään jos lähtisi säätäämään jonkun tuntemattoman kanssa. Ja kuinka se likaisi itseään jos joku kaunis päivä siunaannun jollekin vaimoksi.
Nämä olivat nyt vain ajatuksia, omaatuntoa ei niin kalva mutta se vähän
häiritsee mitä muut ajattelevat. Olen niin herkkä muiden sanomisille. Toisaalta mietin eilisen illan aikana mitä Jeesus tekisi nyt. Kun en mikään superihminen ole, päätin suojella itseäni ja tanssia kun tämmöinen energiapakkaus olen. Mutta suuntana taas ylöspäin ja tehdä parannusta.

Ja kuten yllä on kertoiltu, edustaa Jeesusta siellä missä kulkee. Sekavia kommentteja, mutta yritystä ainakin löytyy. :D

28.12.2008 klo 22:34

freeman
Käyttäjä

Kas vain, kaksi rehellistä. Loput pelannevat lautapelejä.

28.12.2008 klo 23:42

huono_ihminen
Käyttäjä

uskaltaako teistä uskovista kukaan nostaa kättä pystyyn ja tunnustaa nykäisevänsä kunnon tumut päälle silloin tällöin?
Ei tässä mitään uskaltamista ole, mutta kyllä. Eri asia miten "kunnon tumut" määritellään, mutta känniin asti itseni baarissa käydessä juon (eli siis muutaman kerran vuodessa). En oksennuspisteeseen, eikä tarkoituksenani koskaan ole juoda itseäni siihen kuntoon että kävelen jalat (ja silmät) ristissä, mutta pari kertaa olen siihenkin vahingossa itseni päästänyt, tosin eipä siitä mitään pahaa tapahtunut.

En ole tehnyt kännissä mitään niin tyhmää että sitä myöhemmin katuisin. Sen verran voimakkaat estot ettei ne juomalla lähde. Oikeassa mielentilassa nyt saatan tehdä kaikenlaista hieman hölmöä, ihan sama olenko kännissä vain en.

28.12.2008 klo 23:43

huono_ihminen
Käyttäjä

Mut hei, pubithan on ihan loistavia paikkoja pelata lautapelejä, Afrikan tähti kännissä on legendaarista.

29.12.2008 klo 0:25

Kiwi
Käyttäjä

Käyn baareissa (en tosin Suomen räkälöissä/pissisklubeilla) - en juo känniin. Ei huvita olla sellaisessa tilassa, joten juon jotain todella hyvää sen maun takia, en humalluttavan vaikutuksen takia. Ei siinä mitään sen kummempaa ole.

29.12.2008 klo 6:31

aaron
Käyttäjä

Olen käynyt. Oliko kivaa? Ei erityisemmin. Keksin lennosta 20 hauskempaa puuhaa kaveriporukalla, kuin baarissa jutteleminen/hauskanpito/tanssiminen. Se ilmapiiri on poikkeuksetta äärimmäisen painostava ja negatiivinen, joten en selvinpäin semmoiseen astu. Puhun nyt yökerhoista/discoista. Kyllä minä pubiin voin mennä lautapelaileen ja ehkä oluen pari napsaista.

29.12.2008 klo 10:15

mii
Käyttäjä

mä oon sitä mieltä että Jeesus olis ite käyny baareissa jos eläis tässä ajassa. sehän muutenki oli syntisten seurassa (tai no kaikki me syntisiä ollaan). mut kyllä Jeesus olis baareissa käyny ja saanu sillä paljon hämmennystä aikaan.

toinen asia niin mä haluaisin kovasti päästä johonkin pikkupubiin ulkomailla. tiettekö sellaseen pieneen pubiin mitä on tv-sarjoissa aina. oi se olis ihanaa.

29.12.2008 klo 12:16

Maryel
Käyttäjä

Minusta baareissa käynti on ihan ok, mitään kännäämistä en itsekään kannata enkä voi sietää, mutta jos haluaa baareissa käydä, ni sitä on täysin turhaa perustella sillä, että "Jeesuskin olisi käynyt". Ei tarvitse Jeesuksella perustella omaa baarissa käyntiään, voi ihan muuten vaan käydä siellä, jos niin haluaa.

29.12.2008 klo 13:05

Anskutin
Käyttäjä

Kylläpäs te olette varmoja itsestänne, ettette alkoholin vaikutuksen alaisena tekisi mitään väärää. Minä en olisi niin varma. Kaikki päätäsekoittavat aineet voivat viedä estoja sen verran, että esim möläyttää jotain. Itselläni (vaikka absolutisti olenkin) neulafobiani tekee sen, että kohtaan tietyt lääkärin toimenpiteet eräiden kolmiolääkkeiden vaikutuksen alaisena. Ja kyllä siinäkin saa olla vähän tarkkana, mitä sanoo kun ei kontrolli pelaa. Onneksi hoitohenkilökunta ymmärtää. Mutta uskoisin alkoholin olevan vähän samanlaista. Riippuu sitten siitä, mitä pitää syntinä. Mulle se on syntiä, jos sanoo jotain asiatonta.

29.12.2008 klo 13:11

Ernesti
Käyttäjä

mä oon sitä mieltä että Jeesus olis ite käyny baareissa jos eläis tässä ajassa.

http://www.youtube.com/watch?v=WCveohd_-GA

29.12.2008 klo 18:57

freeman
Käyttäjä

Maryel, minusta on hankala ajatella että uskovainen perustelisi baarikäyntejään millään muulla.

Tulipa mieleen hauska tapaus kun olimme ystävän kanssa iltaa viettämässä, eräs helluntaipoika evankelioi ensin ympäripäissään meitä, tätä seurasi kova kiroaminen koska viesti ei oikein uponnut. Vaikka kuinka olisi uskossa niin kyllä juomaan kannattaa lähteä ihan ihmisenä.

29.12.2008 klo 20:09

Maryel
Käyttäjä

freeman, se on surullista, jos kaikki normaalitkin vapaa-ajan viettotavat pitää perustella Jeesuksella tai Jumalalla.

30.12.2008 klo 13:21

achterlicht
Käyttäjä

Toistasex, siihen asti kunnes pyydetään ja otetaan baariin sisään, ihan vaan ihmisenä! pysytelläänpä rauhallisesti kyseisten ovien ulkopuolella.

- soon 15 vuoden kokemuksella -

30.12.2008 klo 15:15

freeman
Käyttäjä

Erm...

Tarkoitatko etteivät ihmiset käy baareissa, vai ettei sinne voi mennä ihmisenä?

30.12.2008 klo 16:09

slslsl
Käyttäjä

Suurin piirtein kahdeksan vuoden yrittämisen jälkeen on tässä nyt luovutettava ja todettava, ettei alkoholia saa oikein sopimaan minulle. Säästyypä rahaa.

Mutta koska alkoholia nyt toistaiseksi halutaan yleisesti käyttää, oli uskova tai ei, ovat baarit sille toiminnalle oiva paikka. On ainakin jonkunlainen valvonta ja huolenpito, ettei käy hassusti.