Ilmastonmuutoksen myönteiset puolet?
Alue: Yleinen keskustelu
|
7.5. klo 12:38 |
Mitä myönteistä näet ilmaston lämpenemisessä? |
|
7.5. klo 12:39 |
Ei oo niin kovia pakkasia! |
|
7.5. klo 13:12 |
Kohta Suomessakin voi ajaa pärrällä ympäri vuoden. |
|
7.5. klo 15:49 |
Viljelyolosuhteet paranee myös täällä pohjoisessa ja saadaan enemmän sapuskaa. |
|
7.5. klo 15:55 |
Eikös se joku asiantuntija sanonut että nykyisenä itsekkäänä aikana suomalaisten pitäisi ajaa eteenpäin ilmastonmuutosta, koska oiekastaan hyödymme siitä kun viljelyolosuhteet paranevat ja ilmat muuttuvat keskieuroopan malliin. |
|
7.5. klo 16:17 |
En mä näe siinä mitään positiivista, että köyhyys maapallolla vain lisääntyy. Ilmastonmuutoksen vaikutukset iskevät pahiten sinne, missä jo nyt on eniten köyhyyttä. |
|
7.5. klo 16:35 |
Viljelyolosuhteet paranee myös täällä pohjoisessa ja saadaan enemmän sapuskaa. Tosin syöjiäkin on sitten enemmän kun katastrofialueilta virtaa pakolaisia Suomeenkin. Että oisko se sitten vähän niin kuin +-0. |
|
7.5. klo 17:08 |
Kolme ensimmäistä vastausta oli ne mitkä itsellekin tuli heti mieleen, jokainen noista kolmesta asiasta vaikuttaa erittäin positiivisesti minun elämääni. Jälkimmäinen eniten tulevana maanviljelijänä. |
|
7.5. klo 17:23 |
Itse ajattelisin, että ilmastonmuutoksessa on valtavan paljon negatiivisiä puolia. Yksi mikä näin Suomea ajatellen tulee olemaan lämmityskustannukset. Leudommat talvet vähemmän menee energiaa talojen ja rakennuksien lämmittämiseen. |
|
7.5. klo 18:41 |
1. prätkällä voi kohta ajaa lähes läpi vuoden. |
|
7.5. klo 19:14 |
Erinomaisia vastauksia. Kuten arvelin, moni kokee ilmaston lämpenemisessä myönteisiäkin vaikutuksia. Itseänikin lämmittää toi minihamekauden (ja golfkauden) piteneminen. |
|
7.5. klo 21:15 |
^Sitä ei loppujen lopuksi ole 100% varmuutta, että golfvirta lämmittäisi. Eli se minihame kausi voisi vaihtua turkishame kaudeksi. |
|
7.5. klo 21:29 |
mä en oo löytänyt vielä mitään positiivista.. pidän talvesta, joten en halua pidempää minihamekautta ja mopot on tyhmiä. vaikka viljelykausi pitenisi nii myös tuholaiset lisääntyis ja tarvittais lisää myrkkyjä. |
|
10.5. klo 1:14 |
ei talvea.... amen |
|
10.5. klo 2:08 |
Viljelyolosuhteet paranee myös täällä pohjoisessa ja saadaan enemmän sapuskaa. Ja tuholaisia --> enemmän torjunta-aineita |
|
10.5. klo 2:39 |
Suomessakin voi ajaa pärrällä ympäri vuoden. Aamenet tolle! :D |
|
10.5. klo 13:27 |
Ei näin, pojat, ei näin... |
|
10.5. klo 18:17 |
Jos ilmasto muuttuu liian nopeeta sellaseks, mitä se oli joskus 1600 luvulla (grönlannin ohraviljelykset) niin siinä voi olla väliaikasesti jotakin katastrofin poiksta, mut sitten kun ne ollaan käyty läpi, ni ilmasto taas tasaantuu ja elämä jatkuu. |
|
10.5. klo 19:06 |
En mitään. |
|
13.5. klo 16:01 |
En näe mitään positiivista. Eikä ne myönteiseksi koetutkaan asiat tule kivuttomasti. Äärisääolosuhteet iskevät päälle ja tokihan sitä viljaakin on hyvä viljellä pitkien kuivuuskausien ja toisaalta lisääntyvien tulvien keskellä. Rankentuvat sateet huuhtovat ravinteita pelloilta ja rehevöityminen kiihtyy nykyisestä. Samaan aikaan on lisättävä torjunta-aineiden ja lannotteiden käyttöä uusien kasvitautien, tuholaisten ja huuhtoumien takia ja heippatihei nykyiselle laadukkaalle ravinnolle. Myös nykyinen hyvä pohjavesitilanne tulee muuttumaan ratkaisevasti ja syksyisin voi olla odotettavissa pohjaveden loppumistakin. *pessimisti* |
|
13.5. klo 16:26 |
No sen näkee silloin kun on ilmastonmuutos? |
|
14.5. klo 9:46 |
Niin, että se ei vielä ole? |
|
14.5. klo 12:46 |
Sitten kun päästään yli kahden celsiusasteen, niin muuttuu teilläkin ääni kellossa... |
|
14.5. klo 13:00 |
Muutama vähälumisempi ja lämpimämpi talvi mahtuu vielä normaalin lämpötilavaihtelun piikkiin, näiden kahden viimeisen talven perusteella ei kannata vielä hihkua pysyvien muutosten perään. Lämpimiä talvia kun on koettu monta kertaa aiemminkin, samoin kylmiä ja lumisia kesiä. Toivon totisesti, että sitä muutosta ei tapahdu ainakaan niin kiihtyvällä vauhdilla kuin on ennustettu. Minulla kun tulee olemaan ammatillisesti muuten synkeä tulevaisuus :P |
|
16.5. klo 23:44 |
Mä taas pelkään sitä, että Suomen kesät on jatkossakin sitä et on joko aivan liian märkää tai sitten aivan liian kuivaa. Kumpikin on yhtä paha: joko sato kuivuu tai sit se märkänee pellolle joten en usko et satokausi ainakaan pitenis. Ei käy yhtään kateeksi enää maanviljelijöitä, tää ilmastonmuutos kun rankentaa heidän elinkeinonhankkimistaan entisestään. |
|
17.5. klo 0:14 |
Niin positiivista: Luonnollinen reaktio maapallolla. Ilman ilmastomuutosta maapallo ei pysyisi pystyssä, ei olisi elämää. |
|
17.5. klo 20:53 |
Kasvihuoneilmiö on totta edellytys elämälle, mutta tässä mittakaavassa ei. Ja ei, en näe mitään positiivista siinä, että täällä golfkausi pitenee kun samalla muualla päin maailmaa muutenkin köyhät ihmiset menettävät kotinsa ja elinkeinonsa. |
|
18.5. klo 15:30 |
Onhan se positiivinen asia itsessään jos golf-kausi pitenee :P Ja kysehän oli nimenomaan niistä positiivisista asioista. Eihän uudet vaatteetkaan ole positiivinen asia kun joku kiinalaispoika on ne kuitenkin nälkäpalkalla tehtaassa vääntänyt. |
|
19.5. klo 1:01 |
Ite oon sitä mieltä et asia on Luojan käsissä. Oon joskus lukenu joitaki kirjoja aiheesta. Oliskohan Pekka Lahtinen. Siihen en ota kantaa, että onko teoriat oikeassa vai ei, koska en ole asiaan enempää perehtynyt. Mutta mielenkiintosia näkökulmia. Ite nään asiassa myös positiivisia sekä negatiivisiä puolia. Asioilla on aina kaksi puolta. |
|
19.5. klo 18:38 |
Ainoa positiivisuus on varmaan se, että ihmiset saadaan vihdoin heräämään, että korkeasta elintasosta huolimatta he eivät voi elää koko elämäänsä aiheuttamatta maapallolle haittaa. Ja muistakaahan kaikki, että ilmastonmuutos ei ole uskonto. Aloittakaa vaikka suosimalla kotimaisia tuotteita, ja vähentämällä jätteen määrää. |