Suomi NATOON-nyt!

Alue: Yleinen keskustelu

11.10.2008 klo 19:23

krutoi
Käyttäjä

Jopa nobelpalkittu Ahtisaari, "kaikennähneenä", suosittaa Suomea NATOon, vaikka on demari!
Olisiko NYT aika liittyä NATOon ja lopettaa populistinen "pidetään optio" paskanjauhanta. Uhka on todellinen ja sen nimi on Venäjä, jonka nykyjohto vie maata takaisin kommunistiseen totalitarismiin. Ihantolan ihme ei toistu. Jehovien termillä: "Herätkää"!

11.10.2008 klo 19:42

sielun silmin
Käyttäjä

Kohta yksi sukupolvi on saanut olla pois suomea puolustamasta rajalla. Äänestä päätellen taitaa olla tietokone sotia sotineiden tahto päästä takomaan päätään Karjalan mäntyyn. Kyllä se ruotsi niin toivoo että suomalaiset rahottas ruotsin puolustuksen ja hyvin ovat ruotsalaiset siinä onnistuneet, heillä on ainakin puolta pienemmät poulustus kustannukset kuin suomella! Ahtisaari aikanaan sanoi ruotsalaisille, että saisivat maksaa osan suomen puolustus kuluista mutta niin ei ole käynyt.
Suosittelen että suomalaiset pysyy nahoissaan ja rakentaa rauhaa.
Sotahulluja on aina ollut ja ruotsin aseteollisuutta ei ole suomalaisten velvollisuus rahoittaa.

12.10.2008 klo 15:19

FrankCastle
Käyttäjä

Ahtisaari ei ole demari. Oli hän toki Sosialidemokraattien ehdokkaana presidentiksi, mutta se ei tee hänestä vielä demaria. Lisäksi Ahtisaari oli innokas NATO-mies jo presidenttiaikanaan. Hän sanoikin halunneensa Suomen NATOon jo silloin, mutta sen aika ei vielä silloin ollut. Venäjä ei tällä hetkellä ole mikään uhka, ja vaikka olisikin niin oma uskottava maanpuolustuskyky on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin liittoutuminen.

Mitä tulee puolustusbudjetteihin:

Kyllä se ruotsi niin toivoo että suomalaiset rahottas ruotsin puolustuksen ja hyvin ovat ruotsalaiset siinä onnistuneet, heillä on ainakin puolta pienemmät poulustus kustannukset kuin suomella!

Wikipedian mukaan ruotsalaisten puolustusbudjetti on 1,4% BKT:stä. Suomella sama luku on 1,3%.

http://en.wikipedia.org/wiki/Finnish_Defence_Forces
http://en.wikipedia.org/wiki/Swedish_Armed_Forces

Kuinka paljon kuvittelit Ruotsin BKT:n olevan Suomen BKT:tä pienempi? Todellisuudessa Ruotsi käyttää puolustukseen absoluuttisesti lähes tuplasti sen mitä Suomi.

12.10.2008 klo 16:01

slslsl
Käyttäjä

Make love, not war.

12.10.2008 klo 16:25

oceansoul
Käyttäjä

Joop ei suomella kauheasti olisi mitään mahdollisuuksia, jos Venäjä päättäisi nyt yhtäkkiä hyökätä. (Ei sillä, että nyt sitä pelkäisin tapahtuvan.)

Mun mielestä Suomi voisi hyvin liittyä NATOon.

12.10.2008 klo 20:20

sielun silmin
Käyttäjä

FrankCastle

Minun mielestä Ahtisaari tuntee asian paremmin mutta voihan se olla että wikipedialla on hassut tiedot! Tilastoja voi muutella ja siitä on ilmeisesti kysymys koska ne ruotsalaiset jotka haluaa nostaa puolustus menoja ottavat suomen puolustus menot esimerkkeiksi!! Sen lisäksi eräs ruotsalainen poliitikko puolusteli puolustus menojen supistamisia sillä, että suomella on varaa maksaa...

12.10.2008 klo 20:32

FrankCastle
Käyttäjä

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_and_federations_by_milita...

Tuossa on toinen wikipedia-artikkeli. Suomi on sijalla 45, Ruotsi taas löytyy sijalta 25. Wikipedian luotettavuudesta voidaan olla monta mieltä, mutta eiköhän nuo lukemat ainakin lähellä todellista tilannetta ole. Ahtisaaren en ole koskaan kuullut vertailevan Suomen ja Ruotsin puolustusbudjetteja keskenään.

12.10.2008 klo 20:41

FrankCastle
Käyttäjä

Puolustusministeriö vahvistaa osaltaan nämä tiedot Suomen budjetista:

http://www.defmin.fi/index.phtml?s=122

12.10.2008 klo 22:25

sielun silmin
Käyttäjä

FrankCastle
Ei ole yksistään luotettavuudesta kysymys. Ruotsi saa näyttämään tilastot sellaisina kuin sinä tahdot nähdä. Boforssin myynti kiertoteistse sotaa käyville maille on esimerkiksi jottalin tavalla peitettävä. Ota tuomioon, että esim. kun Jukoslavia hajosi niin yksistään Boforssi myynti nousi yli 30% vaikka sinne ei saanut "virallisesti" myydä sota tarvikkeita. Ja jotta tuollaiset moraalittomat jutut saadaan piilotettua niin tilastoja on sovitetava tarpeen mukaan.
Ehkä suurin kustannus ruotsille on lahjoa JAS koneelle ostajia! Jos olet sitä faktaa tutkinut niin tiedät mitä tarkoitan. Kyllä ruotsi tahtoo, eikä vähin USA:ssa olleet Stubb:in myötävaikutuksella että Suomi ottaa kantaakseen ruotsin puolustuksen.
Se siitä!
Ileisesti sinun mielestä Ahtisaari ei tiennyt mitä hän sanoin kun sanoi ruotsin ministerille, että ruotsin tulisi maksaa suomelle ruotsin puolustamisesta!!!

13.10.2008 klo 0:22

FrankCastle
Käyttäjä

Martti Ahtisaari on luullakseni aina tiennyt, mistä puhuu. Sinusta en olisi niin varma.

Sinä väitit, että Ruotsin puolustusbudjetti on merkittävästi pienempi kuin Suomen. Tarkoititko absoluuttista rahamäärää vai kenties BKT:hen suhteutettua? Absoluuttinen määrä Ruotsilla on karkeasti kaksinkertainen Suomeen verrattuna, BKT:hen suhteutetuissa luvuissa on pienempi ero.

Väitteidesi tueksi olet toistaiseksi esittänyt väin hämäriä vihjailuja lahjuksista, jotka eivät liity mitenkään Ruotsin valtioon vaan yksityisiin firmoihin.

13.10.2008 klo 9:25

sielun silmin
Käyttäjä

FrankCastle
Joko et tunne. esim. keskieurooppan JAS juttujakaan tai leikit tietämätöntä. Mahdllisesti et seuraa ruotsin uutisia jne. Ja kun sanot "luullakseni" niin pistät Ahtisaarenkin epäluotettavien listoille! Joten palaa asaan kun faktasi ovat asian suhteen lisääntyneet.
Jos haluat asiasta todellsen kuvan niin tutki kuinka monta uutta sotilasta astuu palvelukseen vuodessa ja suorittaa palveluksnsa loppuu. Vertaa suomen ja ruotsin lukuja. Kun se asia on sinulle virallisin luvuin selvä, niin ymmärrät mistä ruotsin suuuuuuuret puolustus menot ovat!!

13.10.2008 klo 9:33

sielun silmin
Käyttäjä

FrankCastle
Ruosissa tunnettua on esim. Estonia jutun sotilaallisuus. Useaan kertaan sillä laivalla kuljetettiin venäläisiä aseita ruotsiin ruotsin aseteollisuuden kehittämiseksi. En mene asian ysityis kohtiin mutta ruotsin tullin eläkkeelle jäänyt virkames paljasti asian. Ja ruotsalaisten mielissä soi ajatus kuinka arvokas lasti oli ostettu silloin kun se lasti upposi, mahdollisesti upotettiin! Varmaa on että ilmaiseksi venäläiset, virolaiset upseerit, sotilaat eivät ruotsalaisia teknologiallaan ruokkineet.

13.10.2008 klo 10:41

FrankCastle
Käyttäjä

Tiedän, että Ruotsilla miesvahvuus on pienempi kuin Suomella, ja sen johdosta suuri osa siitä rahasta menee asehankintoihin, aivan toisin kuin Suomessa. Mitä tässä nyt ajetaan takaa?

13.10.2008 klo 11:13

slslsl
Käyttäjä

nimim. "sielun silmin" on täällä tullut tunnetuksia viesteistään, joista on tolkku melko vaikeasti löydettävissä. Tämän ketjun postaukset ovat vieläpä selkeimmästä päästä, ehkäpä lääkitys alkaa purra?

13.10.2008 klo 12:15

vilsu
Käyttäjä

Mihin me muka jotain NATOa tarvitaan? Ollaanko me menossa kohti sotaa? :O

13.10.2008 klo 12:29

krutoi
Käyttäjä

Ilman NATOa kyllä!

13.10.2008 klo 21:02

Mister T
Käyttäjä

Natoon liityttäessä kyllä.

13.10.2008 klo 22:23

Jimi
Käyttäjä

Mun mielestä voitais tehä sotilasliitto Venäjän kanssa. Myydään niille sotilastukikohta-palsta jostain täältä.

14.10.2008 klo 6:53

sielun silmin
Käyttäjä

Ihmiseksi kehittymisen siinä vaiheessa kun tajuaa Jumalan ja Jeesuksen rakkauden ja Heidän Lain tarkoituksen, tajuaa myös asioita jotka eivät kuulu NATOon tai muihinkaan täysin järjettömyyksiin.
NATOon menijät voisivat tutkia raamattunsa Jumalan ja Jeesuksen tahdon osoitukset ja ottaa Jumalan ja Jeesuksen Laista tukea jos löytävät. Sotimalla ei älä tapa käskyäkään kunnioiteta puhumattakaan että tapamalla läimmäinen rakastettas häntä. Asian on nii yksinkertainen, ettei Jumala ja Jeesus samasta asiasta anna eriäviä mielipiteitä, joko seuraamme Lakia tai rikomme sitä, muita vaihtoehtoja ei ole.
Olen omasta mielestäni varma, ettei Venäjä ole Suomeen tulossa. Joten raudan kerääminen rajoille on hyödyllistä vain aseteollisuudelle. Ruotsi on jo useaan kertaa laskeut valtion kustannuksia puolustus menojen suhteen SAMAAN AIKAAN SUOMI ON NIITÄ KUSTANNUKSIA KOROTTANUT. Ja ilmeisesti asia jossakin vaiheessa Ahtisaaren mieltä kiusasi koska ilmaisi melipiteensä siitä, että ruotsin tulisi maksaa osansa suomen ruotsia puolustavana maana!!
Seurasin tarkoin maailman politiikkaa ja erikoisest Ruotsin Suomea halventavia lausuntaja Venäjän rajan läheisyydessä olevista miina kentistä. Jossakin vaiheessa joku järkevä suomalainen tajusi kertoa, että niissä miinoissa lukee Maden In Sweden! Sen jäkeen ei ruotsalaiset ole suomea morkanneet sen vuoksi, etteivät ole allekirjoittanet jotain kansan välistä sopimusta miinojen käytöstä. Jutusta selvisi, että ruotsalaiset mielellään myy meille tuotteitaan vaikka ne rikkoisi kansain välisiä sopimuksia mutta on silti valmis politiikassa polkemaan suomea ja suomalaisuutta alas omaa kilpeään kiillotellen. Nyt ruotsalaisilla on paha paikka siitä kun niiden ulkoministeri on ei toivottu henkilö Venäjällä. Ettei vaan suomalaista ulkomiisteriä olla viemässä samaan, sille kuuluvaan veneeseen. Olipahan miten oli niin rautaa sitä on naapurissakin. Ja kun katsotaan vanhaa historiaa niin ruotsalaiset ovat suomalaisi vieneet sotaan ennenkin. Eikö historia todista, että ruotsi taisteli itselleen aikanaan puoli eurooppaa, viimeiseen suomalaiseen sotilaaseen. Samat ovat juonet edelleenkin vaikka aseet ovat vaihtuneet. Siitä voitte olla varmoja, että jos kukaan olisi suomalaisten kansanmurhasta iloisia niin ainakin ruotsalaiset. Toisaalta me suomalaiset emme tunne omia, niin lännessä kuin idässä olevia sukulaisia. Ruotsissa on virallisesti noin puoli miljoonaan suomalaista mutta todellisuudessaenemmän kuin arvaammekaan. Ja Veäjällä ties kuinka paljon, en tunne luku ja mutta tiedämme hitoriasta, että kun ruotsalaiset tekivät ristiretkiä niin siloinkin suomalaisia pakeni Novgorotiin jossa jo ennestään asui suomalais sukuista veljeskansaa. Eli veljessodan lietsomista ovat niin NATO kuin monet muutkin keskustelut.

Jos asioita ajatellaan ihmiskunnan hyvinvoinnin jne kannalta Jumalan ja Jeesuksen tahdon mukaisesti; niin jokainen työpanos ja sijoitettu €uro NATOon on vähintään tarpeeton mutta mielestäni myös Jumalan ja Jeesuksen Lain, opetuksien jne vastaisuus. Aseteollisuutta ruokkimalla ei tueta rauhaa ja rakkautta vaan kiristetään ihmiskuntaa aseverustelun taakkaa kohonneilla verotuksilla ja niistä koituvista muillakin kustannuksista kuten sotilaskoulutuksilla - jota toki salakavalasti tuetaan valmistamalla tietokone ohjelmia rauhaa rakastamattomien toimesta ja näin kouluts voi alkaa jo nuorena ilman että ne kulut tulisi esiin valtion puolustus kuluina - köyhempien perheiden taloudessa ne toki voivat jopa aiheuttaa sosialitoimistoissa vierailuja....

Paras liittoutuma on se liittoutuma jossa ei aseteollisuutta ruokita vaan kaikki osapuolet sitoutuu kunnioittamaan Jumalan ja Jeesuksen Lakia ja Heidän tahtoa!
Jos niitä €uroja kertyy liikaa niin maailmassa on paljon, esimerkiksi nälkää näkeviä, lapsiakin joilta aseteollisuuskin on "riistänyt leivän suusta."

14.10.2008 klo 9:30

krutoi
Käyttäjä

NATOon mennään juuri välttääksemme sodan. Bonjul? Ps. huomasin just, että radissa kirjoittelee yx ainakin Latvian poliisin mukaan erittäin vaarallinen henkilö.

14.10.2008 klo 10:21

Paradigma
Käyttäjä

Suomen olisi pitänyt liittyä NATOon kauan sitten. Nyt se on vähän eri asia, onko liittyminen enää niin yksinkertaista.

14.10.2008 klo 11:24

FrankCastle
Käyttäjä

Olen omasta mielestäni varma, ettei Venäjä ole Suomeen tulossa. Joten raudan kerääminen rajoille on hyödyllistä vain aseteollisuudelle.

Ikävä kyllä sinun varmuutesi ei ole Suomen puolustuksen kannalta kovinkaan merkittävä tekijä. Ja koita myös muistaa, mitä sotilaallisista tyhjiöistä sanotaan.

Sitten täytyy huomauttaa vielä yhdestä asiasta. Miksi ruotsalaiset ovat sinulle kuin punainen vaate? Mitä kaunaa sinä kannat? On aika paksua väittää, että ruotsalaiset iloitsisivat suomalaisten kansanmurhasta. Täällä saarnaat kovaan ääneen, että lähimmäisiä tulee rakastaa, mutta kuitenkin itse morkkaat ruotsalaisia aina kuin vain mahdollisuus tarjoutuu. Jos juutalaisten lähimmäisiä ovat samarialaisetkin, niin kyllä ruotsalaiset sitten ovat meidän lähimmäisiämme. Ehkä sinun tulisi pyytää Jumalalta apua, että pystyisit vapautumaan tuosta ruotsalaisia kohtaan tuntemastasi kaunasta.

14.10.2008 klo 15:30

Skai
Käyttäjä

FC, kai sinä nyt muistat, että ruotsalaiset ovat niitä gootteja eli vuohia, ja vuohet ovat pahoja - tai jotain sinne päin. Lutherkinhan oli vuohi... eikun siis ruotsalainen. :P

14.10.2008 klo 16:55

sielun silmin
Käyttäjä

FrankCastle
Ikävä kyllä sinun varmuutesi ei ole Suomen puolustuksen kannalta kovinkaan merkittävä tekijä. Ja koita myös muistaa, mitä sotilaallisista tyhjiöistä sanotaan.
##########
Se o sinun uskon asenne ja siihen sinulla on oikeus.
Tekis vaan mieli kysyä että kuka on se Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkojan jumala joka kaltaises uskovaisen saa puolustamaan ja ihanoimaan hintaan mihin tahansa syyttömienkin, lapsien, sairaiden, vanhusten, naisten jne tappamisia!
En väitä että sinulta puuttuu inhimillisyyden tunnetta mutta itse osoitat kumminkin suurta kiinnostusta lainrikkomisiin.
##########

Sitten täytyy huomauttaa vielä yhdestä asiasta. Miksi ruotsalaiset ovat sinulle kuin punainen vaate?
###########
Ei ruotsalaiset ole minulle sitä vaan minä ehkä olen ruotsalaisille punainen vaikka en ole edes kommunisti!!
###########

Mitä kaunaa sinä kannat?
###########
Kaunaako!!! No nuo nyt ovat sinun tulkintojas taas kun et ajattele asioita loppuun asti.
Miksi minun pitäs mielestäsi olla heillä kiitollinen kun esivanhempiammme, sinunkin, ryöstivät, raiskasivat, tappoivat jne Jumalan ja Jeesuksen Lakia rikkoen!!!
Samalla tavalla minä kohtelesin teksteissäni vaikka kiinalaisia jos he olisvat ne saatanallisuudet tehneet. Ei ruotsalaisten tekemät rikokset ole miun silmissä sen pahampia kuin muidenkaan rikokset.
Näetkö sinä niissä teoissa Jumalan ja Jeesuksen tahdon tekoja??? jos niin voin luvata sinulle että se ei ole sama jumala joka Moosekselle Lain antoi!
############

On aika paksua väittää, että ruotsalaiset iloitsisivat suomalaisten kansanmurhasta.
############
No en ole historiaa kirjoittanut!
Tutki ja tule siten väitteleen asiasta!
Ja tämä kansasi vaikuttaa oudolta kun ruotsalaisten omakin historia tuo asioita esiin eri tavalla kuin sinä ne haluat nähdä!!!
Ota joskus joku vapaa päivä työkses ja mene kirjastoon ja pyydän apua kirjaston työntekiöiltä että pääset todellisiin tietoihin kiinni. Ja jos olet jo tietoinen ja syystä tai toisesta haluat ruotsalaisuuden kilpiä kiillotella niin itseäs hyvä ihminen nauratat koska näistä asioista tietävät jo nuoremmatkin ihmiset kuin sinä.
############

Täällä saarnaat kovaan ääneen, että lähimmäisiä tulee rakastaa, mutta kuitenkin itse morkkaat ruotsalaisia aina kuin vain mahdollisuus tarjoutuu.
############
Todista että olet ääneni kuullut! Olet valehtelija!
#älä anna väärää todistusta lähimmisstäsi#
Kuten jo sanoin niin minä en ole historiaa kirjoittanut. Ja kuten jo kirjoitin niin kohtelisin esim. kiinalaisia samalla rehelliyydellä mutta sinun seurassa vaikuttaa olevan vain yksi totuus ja sekin väärän todistuksen antamista. Ja senkin olet itse todistanut.
############

Jos juutalaisten lähimmäisiä ovat samarialaisetkin, niin kyllä ruotsalaiset sitten ovat meidän lähimmäisiämme. Ehkä sinun tulisi pyytää Jumalalta apua, että pystyisit vapautumaan tuosta ruotsalaisia kohtaan tuntemastasi kaunasta.
#############
Lähimmäisiä ovat ruotsalaisetkin mutta se, että ovat lähimmäisiä ei oikeuta heitäkään meitä ryöstämään, raiskaamaan, tappamaan ja väittämään että he SEN JUMALAN JA JEESUKSEN ASIALLA JONKA LAIN VASTAISESTI OVAT SUOMALAISIA LÄHIMMÄISINÄN RAKASTANEEN TAPPAMALLAKIN .
Asia on sinun helpo tarkistaa, jos tahdot tietää Jumalan ja Jeesuksen tahdon asiaan. Raamatussasi on vain 9 älä tapa käskyä. Minun raamatussa ei ole yhdessäkään niissä annettu kenellekkään ihiselle poikkeuslupaa, ei edes kristinuskolle. Tutkin asian muutama vuosi sitten, sekä VT:stä ja UT:stä tedän tarkalleen, että vain ja ainoastaan Jumalan tai/ja Jeesuksen Luvalla / Määrayksestä ihminen saa riistää hengen toiselta / toisilta. Se asia muuen tulee selvästi esiin VT:stä.
Ja koska tässä on aikaa nyt minulla niin kerron vielä yhden lisäyksen.
Olen ymmärtänyt asian niin, että Jumala ja Jeesus kaikkivaltiaana pitävät tappo/tapatamis oikeuden itsellään suojellakseen meitä, sinuakin! pahaa esivaltaa vastaan. Katsos, jos se tappo ja tapattamis oikeus olis esivallalla, niin meidän tulisi hyväksyä Hitlerin, Stalinin, Husseinin jne jne esivaltojen jumalattomuudet Jumalan ja Jeesuksen Tahtona ja lupaa sinulle että niin ei ole! Meidän on toimittava esivallan määräysenukaisesti MUTTA ESIVALTA EI OLE OIKEUTETTU RAAMATUN MUKAAN MEITÄ PAKOTTAMAAN TOSIA TAPPAMAAN jos se on Jumalan ja Jeesuksen Laille kuuliainen. Ja esivalta kun Jumalan ja Jeesuksen Lakia rikkoo tai rikotuttaa ei ole esivalta jonka määräyksiä meidn on noudatettava mutta jos se pakotaa meitä esim. tappamaan niin se esivalta on saatanallisuuden esivaltaa ja Jumalan valtakunnan tuomion kohteena.
Jo olet erimieltä niin laita Jumalan tai/ja Jeesuksen Omilla Sanoilla Heidän tahto esille. Minulla ei ole kantani tueksi muuta kuin älä tapa ja rakasta lähimmäistäsi käsky alkajaisiksi.Asiahan on niin että jos ja kun yhtäkään Jumalan ja Jeesksen Lain kohtaa rikkoo, niin on rikonut koko Lakia.
Toivon, että itse pyydät Jumalalta, ei harhauttajan jumalalta, apua että ymmärtäisit Jumalan ja Jeesuksen Lain ja sen Jumalallisuuden merkitysen JUMALALLISESTI. Jos raamatussas on rakasta lähimmästäsi käsky, niin sillä tarkoitetaan että medän tulee rakastaa lähimmäisinä vihollisiammekin - ja jos sinunkin raamatussa on älä tapa käsky se tarkoitaa ettei saa tappaa ja tappamallakaan ei saa lähimmäisen rakkautta ILMAN JUMALAN TAI JEESUKSEN LUPAA osoittaa! Koita oppia ymmärtämään että Laki on Laki! Minäkin olen koulussa joskus opinut käskyt mutta vasta varttunena ymmärsin että kyseessä on LAKI, Laki joon esim. Suome perustuslaki perustuu. Kun sielullisesti opit erottamaan toisistaan Lain ja käskyn niin teet suuren askeleen kohti Jumalallisuuden ymmärtämistä....
###############

14.10.2008 klo 17:03

sielun silmin
Käyttäjä

Skai
"FC, kai sinä nyt muistat, että ruotsalaiset ovat niitä gootteja eli vuohia, ja vuohet ovat pahoja - tai jotain sinne päin. Lutherkinhan oli vuohi... eikun siis ruotsalainen. :P "

Oletko koskaan tutkinut tarkemmin ja jos niin mistä goottilaisuutta?

Sehän kätkee taakseen paljon enemmän kuin minä tiedän mutta Lutheri ja Hitleri olivat gootteja ja minulla on aavistuksia, epävarmoja että paavit, tai ainakin osa heistä on samaa ryhmää. Muutama vuosi sitten pääsin muistaakseni 4200 vuotta historiassa taakse päin goottien osalta vaikka silloin sitä asiaa tutknut vaan etsin suomalaista kalevalan viitteitä. Taisi olla itse Ilmarinen jonka nimi oli Vatikaanin kirjoissa. Ja etsin selitystä miksi Suomi on ainoa maa maailmassa jolle itse Paavali on kirjoittanut suojelukirjeen....

5.11.2008 klo 14:44

appleseed
Käyttäjä

Kiitos Herralle että saamme vielä liittyä väkivallan liittoon. Kyllä on kristitytkin hukassa kun tahtovat tuhota ja tappaa viattomia.

5.11.2008 klo 14:51

krutoi
Käyttäjä

apple, tarkoitat ilmeisesti edesmennyttä Varsovan liittoa?

7.11.2008 klo 13:42

appleseed
Käyttäjä

En kun natoa. En tajua, miksi halutaan lähteä uhittelelemaan Venäjälle, jos se kerran on uhka. Liittyminen Natoon olisi selkeä viesti, että häähää, täältä pesee, ryssät. Ollaan kuitenkin sangen pieni maa, ja Venjältä ei mene kuin viikko niin johan ollaan lähtöpisteessä 1800-luvulta. Ei ne isommat maat ennenkään ole autelleet, ollaan vain jouduttu ojasta allikkoon jatkosodassakin Saksan liittolaisena. Jos nyt liitytään Natoon, Venäjä ei tykkää, jyrää yli, ja jossain vaiheessa USA herää ja BUM. Tosin se on edessä vielä joka tapauksessa, mutta itse en kristittynä tahtoisi möykätä asian puolesta. Ehkä vähän karu esimerkki, mutta se on kuin kutsuisi Antikristuksen teelle. Typerää.

7.11.2008 klo 14:06

JamesBond007
Käyttäjä

Liitytään vaan NATOO:n - heti kun aletaan liittyä tai siitä vakavasti puhua, niin Venäläiset tulee Suomeen. Ne ei tänne lisää NATO maita kaipaa ja Suomen tulisikin ottaa Sveitsin kaltainen puolueeton linja suhteessa näihin asioihin ja toimia vaan juuri esimerkiksi neuvottelevana osapuolena ja puolueettomana kaistaleena.

7.11.2008 klo 15:46

moshroom
Käyttäjä

NATO:n liittyminen ei ole mustavalkoinen asia. Tässä muutamia perusteluja kumpaankin suuntaan:

Puolesta:
- NATO lupaa jäsenelleen sotilaallisen koskemattomuuden. Meidän tapauksessamme venäjän-pelkoiset voisivat nukkua yönsä rauhassa
- Suomen painostaminen niin sotilaallisesti kuin taloudellisestikin vaikeutuisi
- Suomi voisi laskea puolustusmenojaan, jolloin rahat voitaisiin sijoittaa esimerkiksi terveydenhuoltoon tai yliopistoille

Vastaan:
- Suomen liittymisyritys NATO:on on tällä hetkellä ainut syy, miksi Venäjän voisi hyökätä Suomeen
- Sotilasliitot edustavat taantumusta, ja liittojen vahvistuminen johtaa kylmään sotaan. Epäluulot naapuria kohtaan vaikeuttavat kehitysyhteistyötä ja paremman maailman rakentamista.
- Kilpavarustelu syö aivan älyttömästi rahaa. Vaikka Suomi pääsisi hetkellisesti taloudellisesti voitolle, johtaisi Suomen liittyminen NATO:on NATO:n vahvistumiseen, jolloin Venäjä joutuisi nostamaan puolustusmenojaan, jolloin myös NATO joutuisi nostamaan puolustusmenojaan entisestään. Tämä syö edelleen rahaa, mutta tällä kertaa koko maailmalta. Aivan turha haaveilla mistään syöpälääkkeistä, kun kaikki tiedemiehet joutuvat suunnittelemaan vain isompia pommeja ja tehokkaampia kantoraketteja
- Suomi joutuisi hyökkäämään muiden NATO-maiden mukana Venäjälle, mikäli Venäjä hyökkää johonkin Balkanilla olevaan NATO-maahan

Lisäksi: Maailmanpolitiikka ei ole mustavalkoista. Nykyään USA on Suomelle "hyvä". Venäjä on joidenkin silmissä "paha". Minun mielestäni "neutraali". 1940-luvun suomalaisille Venäjä oli "paha", Saksa oli "hyvä" ja USA "neutraali". Tosin muulle maailmalle Saksa oli "paha". Myös Japani oli koko muulle maailmalle "paha". Sen sijaan Lähi-Itä oli "se kaukainen maa, jossa ratsastetaan kamelilla ja pidetään turbaania". Tänä päivänä Lähi-Idässä USA on "paha", Venäjä on "melko hyvä". Muulle maailmalle Lähi-Itä taas on "paha". Saksa sen sijaan on "neutraali" ja Japani on "se kaukainen maa, jossa tehdään pleikkaripelejä ja tyhmiä piirrettyjä". Maailma voi muuttua. Emme voi tietää. Jonain päivänä Venäjä voi olla Suomelle "hyvä", ja USA "paha". USA:n kansa on nimittäin aivan yhtä idioottipatrioottista kuin Venäjänkin. Voi olla, että vielä jonain päivänä USA:han tulee maailmanvalloittajapresidentti, jolloin Suomen täytyy Venäjän rinnalla taistella heitä vastaan välttääkseen valloituksen...