seksi

Alue: Avioliitto ja perhe

5.10.2008 klo 17:12

ppi
Käyttäjä

Kuinka usein teillä on seksiä? Kumpi haluaa enemmän? Mitä ajattelette seksistä?

Meillä seksiä on noin 2 kertaa viikossa, ite tosin haluaisin vieläkin useammin. Minä olen siis mies. Itse tykkään seksistä erittäin paljon, saan siitä nautintoa ja läheisyyttä. Vaimoni on välillä todella haluton ja se ottaa välillä päähän, vaikka meillä kuitenkin on seksiä se 2 kertaa viikossa(ei kai pitäisi valittaa). Jos vaimo saisi päättää niin seksiä olisi varmaan n 1 kertaa kuukaudessa.

Itse nautin seksistä erittäin paljon ja vaikeaa ymärtää miksi kaikki ei siitä tykkää. Meidän seksin laatu on kuitenkin hyvää ja niin sanoo vaimokin(kehuu että olen hyvä rakastaja ja hänkin nauttii siitä paljon kun sitä harrastetaan). Siltikään hän ei halua seksiä kovinkaan usein...se harmittää ja on vaikeaa käsittää.

Siinä siis vähän miten meillä on nää jutut. Nyt kertokaa teidän mielipide.

Ps. Kirjoittelin tänne tästä aiheesta koska muilla keskustelu palstoilla seksistä keskustellaan paljon, mutta haluaisin kuulla myös uskovien mielipiteitä(olen myös itse).

5.10.2008 klo 17:24

neutraalialkio
Käyttäjä

Täällä ihmiset tuskin avautuu tässä asiassa, koska melkein jokaisen joku tuntee.

2 krt per viikko lienee hyvää keskivertoa. Radin pariskunnat tietty puputtaa keskimäärin parikin kertaa päivässä...

5.10.2008 klo 18:38

oceansoul
Käyttäjä

Saaks vastata, vaikkei oo avioliitossa eikä uskovainen, koska ne ei nyt varsinaisesti liity siihen seksin määrään. (Paitsi avioliitto toki tunnetusti tappaa naisen halut ;p)
Itse elän siis avoliitossa (pari vuotta oltu yhdessä), seksiä tulee harrasteltua välillä melkein joka päivä - joskus muutamia kertoja viikossa. Joskus halun määrä vaihtelee, mutta eipä yleensä sen kanssa ongelmia. Saas nähdä miten myöhemmin tulevaisuudessa. ;I

2 kertaa viikossa on tosiaan aika normaalia. Pyydä vaimosi ajattelemaan seksiä useammin, niin sitä tekee mielikin useammin. ;)

"Täällä ihmiset tuskin avautuu tässä asiassa, koska melkein jokaisen joku tuntee."

No en tajua, miksi seksi on monelle niin salainen tms. asia, josta ei voisi puhua julkisesti. Tunsi tai ei toisensa.

5.10.2008 klo 23:25

Novi
Käyttäjä

"Täällä ihmiset tuskin avautuu tässä asiassa, koska melkein jokaisen joku tuntee."

No en tajua, miksi seksi on monelle niin salainen tms. asia, josta ei voisi puhua julkisesti. Tunsi tai ei toisensa.

No kuu siis uskovaisillehan se on tabu. Seksihän on syntiä ja niin eiku...

5.10.2008 klo 23:32

Atte
Käyttäjä

Myös esimerkiksi sukupuolielämää yksityiskohtaisesti kuvaavat tekstit ovat kiellettyjä. Seksuaalisuudesta saa puhua avoimesti, mutta "miltä se tuntuu?"-tyyliset keskustelut voi jättää muille foorumeille.

Kukin taaplatkoon tavallaan =)

6.10.2008 klo 10:23

freeman
Käyttäjä

Koko ajan ja joka paikassa. :P

6.10.2008 klo 14:32

Kanto
Käyttäjä

Meidän seksin laatu on kuitenkin hyvää ja niin sanoo vaimokin(kehuu että olen hyvä rakastaja ja hänkin nauttii siitä paljon kun sitä harrastetaan)

Suomipoika postasi tuonne Yleisen keskustelun puolelle linkin "seksioppaisiin kristityille Amerikan malliin". Todennäköisesti ei sovi teidän tilanteeseenne :) mutta kannattaa varmistua, että laatu on vaimolle muutakin kuin vain hyvää - lainaus sieltä linkitetyltä sivulta:

Until I discovered the amazing secrets of sexually skilled husbands, I had thought that her lack of interest in sex was her fault...meanwhile, her lack of sexual interest was really myfault...it was caused by my lack of sexual skill!

6.10.2008 klo 14:39

Mercygiver
Käyttäjä

Kuulostaa kyllä ikävältä tilanteelta varsinkin miehen näkökulmasta. Kun e-pillereitä on täällä monet parjanneet, niin voisiko niissä olla vika, jos niitä käytätte? Onko vaimollasi ehkä masennusta tai ahdistusta, jota ei ole hoidettu? Tai jotain lääkityksiä, jotka voisivat vaikuttaa libidoon? Entä onko teidän suhteessa muuten kaikki kunnossa ja pystyttekö puhumaan asioista ja ongelmista suoraan? Syitä seksuaaliongelmiin voi olla monia.

6.10.2008 klo 15:11

Priitu
Käyttäjä

No voi kyynel teidän kanssa.

Jospa selvittäisit asian vaimosi kanssa, kun meidän muiden on vähän paha teidän seksielämään puuttua. Asiassahan voi olla muitakin kääntöpuolia, jotka varmasti keskustellessasi vaimosi kanssa nousisivat esille.

6.10.2008 klo 15:19

tie316
Käyttäjä

Hyvä Priitu!

...

7.10.2008 klo 14:29

Paradigma
Käyttäjä

Katsos kun naisen halut eivät herää samoista asioista ja samalla tavalla kuin miehen. Myös kierron vaihe vaikuttaa paljon siihen, haluttaako.

Itse olen avoliitossa ja seksiä on vaihtelevasti: ovuloinnin ympärillä sitä voi olla päivittäin, toisaalla taas voi olla parin viikon tauko. Myös kiire, stressi, riidat sekä se miten mies on osansa kotihommista hoitanut tai sanonut/jättänyt sanomatta jotain, tekee paljon.

Mutta, mikä siinä keskustelemisessa on niin vaikeaa?

8.10.2008 klo 21:48

ghettoRouva
Käyttäjä

Jos vaimosi kuitenkin nauttii siitä seksistä silloin kun sitä on, niin voisiko syyt haluamiseen olla juuri tuon tyyppisissä asioissa, mitä Paradigma luetteli? Onko panostettu siihen, mikä on vaimolle tärkeää? Entä ootko imuroinut tarpeeksi usein? ;) Vietättekö yhteistä aikaa ja onko läheisyyttä muuten?

Ehkä tällaisia voisi miettiä, ja vaimon kanssa yhdessä(kin) miettien voisi saada parhaat vastaukset.

17.10.2008 klo 19:29

Mias
Käyttäjä

"Jos vaimo saisi päättää" tuo vähän särähti korvaan.. Voisikohan häntä mahdollisesti ahdistaa jos tuntuu että sinä olet se joka on kinuamassa seksiä aina. Eikö sen pitäisi olla yhteinen juttu. Mitäpäs jos antaisit vaimosi tehdä seuraavaksi aloitteen. Ja ehdotan että tosiaan siellä kotona teet niitä kotitöitä, annat vaimollesi läheisyyttä jonka ei ole tarkoitus johtaa seksiin.. niin eiköhän se vaimon aloitekin sieltä tule. Usein ratkaisut näihin ongelmiin löytyvät jostain ihan muualta kuin sieltä makuuhuoneesta.

23.10.2008 klo 13:23

Mendicus
Käyttäjä

En löytänyt nyt tähän hätään Internetistä mitään hyvää tutkimusta, kuinka usein seksiä harrastetaan, mutta olen kyllä nähnyt sellaisia tutkimuksia. Kaksi kertaa viikossa on muistaakseni suunnilleen se kaikkein yleisin tahti. Ehkä vain pari-kolme prosenttia pariskunnista harrastaa seksiä 5-7 kertaa viikossa. Meillä vaimo ehtii yleensä tekemään aloitteet seksin saamiseksi, sillä minulla on paljon tekemistä ja sekstaaminen on raskasta niissä asennoissa, joissa vaimoni nauttii parhaiten (muuten kyllä pidän siitä). Vaimoni on aina valmis, joten meillä tuota tehdään ehkä noin 5-6 kertaa viikossa, kun hänellä ei ole kuukautisia. Tahti vaihtelee hieman töiden, opintojen ym. kiireiden mukaan. Emme ole enää moneen kuukauteen tehneet sitä kolmea kertaa päivässä. Määrät siis näyttävät vähenevän alkuinnostuksen jälkeen (menimme naimisiin 1.6.2008). Vaikea sanoa, joko olemme saavuttaneet suhteellisen pysyväksi jäävän tahdin.

23.10.2008 klo 14:16

Paratiisi
Käyttäjä

Luulenpa, että aika monella se tahti hidastuu vuosien kuluessa. En oikein jaksa uskoa, että 20 vuotta naimisissa ollut pari harrastelisi seksiä jatkuvasti lähes päivittäin (mutta miksei ajoittain, tyyliin lomalla tms.). Onnekkaimmilla varmaan laatu korvaa määrän. Enkä nyt lähtisi muutenkaan siitä määrästä niin kauheasti vouhottamaan. Jatkuva puputtaminen kuuluu tietysti asiaan suhteen/avioliiton alussa, mutta jossain vaiheessa sitä huomataan, että elämä ei ole (ihan) pelkkää panemista ;). Ja hyvä niin, muuten tulis vaan paikat kipeäksi :).

24.10.2008 klo 15:26

JamesBond007
Käyttäjä

Mias nimimerkki vastasi viisaasti, olisin voinut sanoa samat sanat. Käsitykseni mukaan harva nainen haluaa kokea olevansa todella haluttu vain silloin kun mies haluaa seksiä. Rakkauteen kuuluu epäitsekkyys ja toisen huomioon ottaaminen, vaikkei siltä aina tuntuisi. Suosittelisin myös tuota, että odotat kunnes vaimosi ehdottaa seksiä - tällä hetkellä hän voi noudattaa tuota

"vaimon ruumis ei ole hänen omassa vallassaan vaan miehen, samoin ei miehen ruumis ole hänen omassa vallassaan vaan vaimon" (1 Kor. 7:4).

ja tuotakaan ei voi erottaa ohjeeksi seksielämään, vaan miestä on myös kehotettu rakastamaan omaa vaimoaan..

Itse olen mies 28v. ja seksiä tekee näin sinkkuna mieli joka toinen päivä keskimäärin... varmaan tekisi mieli vähemmän, jos olisi seurustelu- tai parisuhde, sillä tällöin saisi muutakin sisältöä parisuhteen kaipuuseen, kuin seksuaalisuuden kiusan, jonkun ollessa tärkeä tai erityinen.

24.10.2008 klo 16:57

Paradigma
Käyttäjä

Teetkö kotona hommia yhtä paljon kuin vaimosikin vai joutuuko hän kenties kantamaan suurempaa vastuuta? Mites elämäntilanne: onko teillä esim. pieniä lapsia, jotka saavat väsyksiin? Onko vaimosi ihan sinut itsensä kanssa? Myös hormonaaliset jutut vaikuttavat paljon: esim. ovuloinnin aikana voi panettaa kovastikin, mutta sitten on aikoja jolloin hormonit saavat vain huonoon kuntoon tai ei vain yksinkertaisesti halua seksiä. Käyttääkö hormoniehkäisyä? Se on ainakin monilla tehokas halujen tappaja.

Naisen halut eivät yleensäkään toimi samalla tavalla kuin miehen, vaan haluamiseen vaikuttaa niin moni asia: jospa keskustelisit vain kunnolla vaimon kanssa, niin asia kenties selkenisi.

24.10.2008 klo 16:59

Paradigma
Käyttäjä

^Hups, olinkin jo vastannut tähän.

Missä se muokkaustoiminto viipyy?

24.10.2008 klo 17:13

laurus
Käyttäjä

Ei naiset aina jaksa. Koko päivä töissä ja sitten laittaa ruokaa, haluaa siinä vaiheessa iltaa vaan olla ja saada HELLYYTTÄ ilman että se välttämättä johtaa mihinkään. Hyvin usein johtaakin johonkin muuhun kun se hellyyden perustarve on ensin saanut tyydytettyä.

27.10.2008 klo 11:42

ghettoRouva
Käyttäjä

Aina kun jompi kumpi haluaa. Tai, etten valehtelisi, sanoisin että 99,8% aloitteista toteutuu.

27.10.2008 klo 18:56

ihme
Käyttäjä

"(mutta miksei ajoittain, tyyliin lomalla tms.)" Aijai, naurattaa. Vaikee kuvitella, että sitten ku olen 39v, harrastaisin seksiä ajoittain, esim. lomilla :D Kyllä mä siitä niin paljo tykkään, että haluan monta kertaa viikossa. Enkä jaksa uskoa, että se kauheesti muuttuu jos puolison kanssa hyvin menee muuten. Ja niinhän sanotaan, että seksi vaan paranee ajan myötä.

27.10.2008 klo 19:27

ghettoRouva
Käyttäjä

Tai siis Paratiisihan sanoi, ettei varmaan 20-vuotisen liiton myötä enää välttämättä joka päivä ole seksiä, mutta miksei vaikka lomalla tms. ihan päivittäinkin.

9.11.2008 klo 12:22

ainotar
Käyttäjä

Pakko kommentoida:"Jos vaimo saisi päättää niin seksiä olisi varmaan n 1 kertaa kuukaudessa."

Ai,no jos hän ei kerran osallistu päätökseen,niin onkohan silloin ihan oikein harrastaa seksiä? Siis painostatko/vaaditko häneltä seksiä?

"No kuu siis uskovaisillehan se on tabu. Seksihän on syntiä ja niin eiku..."
Ei seksi mitään syntiä ole. Mutta itse en ainakan tulisi nettiin valittamaan jos seksielämässäni olisi jotain korjattavaa. Se kun on yksityisasia.
Sitäpaitsi kaksi kertaa viikossa on ihan ok määrä. Ymmärtäisin valituksesi,jos sitä olisi tosi harvoin. Tosin silloinki pitäis kai keskustella itse vaimona kanssa asiasta. Tuntuu jotenkin ikävältä vaimosi puolesta,että arvostelet häntä netissä.
Ihmeella: tutkimusten mukaan iän myötä miesten seksihalut vähenee ja naisten lisääntyy. Mistä lie johtuu ja kai tuokin on enemmän yksilökohtaista,mutta tällaista olen kuitenkin kuullut. Ja tosiaan olen myös lukenut,että naisen seksuaalinen kiinnostus herää,kun häntä ensin pitää hyvänä ilman vaatimuksia. Miehen halu taas herää monesti vain naista katsomalla.

9.11.2008 klo 19:13

ghettoRouva
Käyttäjä

Sitäpaitsi kaksi kertaa viikossa on ihan ok määrä. Ymmärtäisin valituksesi,jos sitä olisi tosi harvoin.

Siinä vaan voi olla sekin, ettei kyse ole pelkästä määrästä. Kyllä kai miehellekin merkkaa, että nainen osoittaisi halua ja aloitekykyä eikä aloite olisi aina miehen tehtävä, jonka myötä nainen "suostuu" seksiin.

9.11.2008 klo 20:20

ainotar
Käyttäjä

Musta aloittajan tekstistä enemminkin on luettavissa että määrä on laatua tärkeämpi. Jos hän kerran sekstaa vaimonsa kanssa,vaikka tietää että tämä "haluaisi vain kerran kuussa." Se että vaimo antaa,on tärkeämpää kuin tehdä sitä silloin kun kumpikin haluaa..
Musta olis aika karua,jos mieheni ei välittäisi vaikken halua..Onko vaimo pelkkä "panpuu"? No tuskin,mutta eihän hän voi tehdä aloitetta jos ei halua. Ellei sitten koe,että jossain vaiheessa alkaakin haluta ja alussa vaan toimii mekaanisesti tms.

9.11.2008 klo 22:23

ghettoRouva
Käyttäjä

Vaimoni on välillä todella haluton ja se ottaa välillä päähän, vaikka meillä kuitenkin on seksiä se 2 kertaa viikossa(ei kai pitäisi valittaa). Jos vaimo saisi päättää niin seksiä olisi varmaan n 1 kertaa kuukaudessa.

Siltikään hän ei halua seksiä kovinkaan usein...se harmittää ja on vaikeaa käsittää.

Ainotar, mä taas tajusin just päin vastoin :)
Että seksiä on sen verran, ettei ehkä pitäisi valittaa vaikka alkuperäinen haluaisikin vielä enemmän. Mutta että suurin ongelma on se, että vaimo on haluton ja se harmittaa. Ymmärsin myös, että "jos vaimo saisi päättää" ei tarkoita sitä, ettäkö vaimoa painostettaisiin tai että vaimo suostuisi jotenkin vastahakoisesti seksiin vaan sitä, että mikäli seksi olisi vaimon aloitteesta kiinni, aikaa hurahtaisi varmastikin kuukausi. Eli vaimo on haluton ja passiivinen eikä tee alotteita mutta lähtee silleen kohtalaisesti miehen aloitteisiin mukaan, että seksiä kuitenkin on noinkin usein. Mutta että pääongelma on se, että vaimo on haluton ja se harmittaa - ei seksin määrä, vaikka sitäkin saisi olla enemmän :)

Alkuperäinen ei taida olla meidän käsityksiämme täällä valaisemassa...?

12.11.2008 klo 23:12

ppi
Käyttäjä

Kiitos kaikille kommenteista. Olen joskus painostanutkin mutta oon onneksi sen verran tajunnut että se ei ole hyvä juttu. Käyn kyllä välillä täällä lukemassa, mutta olen ollut laiska näitä kommentoimaan. Juuri niin tarkoitin että jos olisi vaimon aloitteesta kiinni menisi varmaan se kuukausi. Nyt ollaan sitten sovittu että en painosta...välilä on vaikeaa kyllä olla ehdottelematta kun tekis niin mieli. Ja meillä muten minä oon se joka siivoaa ja tekee pääasiassa kaikki muutkin kotiin ja pihaan liittyvät jutut, joten ei ole siitä kiinni. ei ole lapsia. Luulen että vaimolla on jotakin estojakin seksiin liittyen, mutta niinkuin jotkut on sanonut niin pitää koittaa keskustella vaimon kanssa asiasta vielä enemän niin se vois ehkä auttaa. Pitää toivoa että vaimolla vielä joskus halut heräis..toivossa on hyvä elää, silä toivo ei saata häpeään.

13.11.2008 klo 0:57

Kiwi
Käyttäjä

Ppi, jos englannin kieli ei ole este, suosittelen Mark Driscolin saarnasarjaa Peasant Princess, jonka voi ladata ilmaiseksi täältä: http://rss.marshillchurch.org/mhcsermonaudio . Käsittelee siis Korkeaa veisua ja avioelämää.

28.5.2009 klo 12:51

JamesBond007
Käyttäjä

Lasketaanko itsensä rakastelu seksiksi?

Meillä eli minulla on seksiä nolla kertaa viikossa.

Pään sisäisesti mulla onkin sitten seksiä varmaan melkein joka päivä - ehkä tämä kompensoi seksin puutetta sitten.

Viestiä muokattu 28.5.2009 klo 13:09, muokkaaja: JamesBond007

28.5.2009 klo 13:21

miimar
Käyttäjä

^Mä tässä just oon miettiny jonkun aikaa, että mitenkähän siitä päänsisäsestä seksistä pääsis eroon :D Joo, "päiväunet" on kivoja, mutta jos ihan oikeesti asiaa ajattelee, niin nekin vaan ahdistaa ja hajottaa, kun ei ole sitä ihmistä, josta unelmoida ja jonka kanssa mahdollisesti ne päiväunet jakaa...