Facebook

Alue: Media ja tekniikka

6.5.2008 klo 23:04

Merope
Tunnus poistettu

Pitihän Feiskarillekin saada oma topic. Oletko Facebookissa? Mitä mieltä olet ko. sivustosta? Onko vanhoihin tuttuihin ja koulukavereihin törmääminen mukavaa vaiko vain kiusallista? Ärsyttävätkö erilaiset applicationit ja niillä spämmiminen, vai onko niitä kivaa keräillä? Mikä on Facebookissa parasta, entä pahinta? Jne. jne.

Itse murruin viime syksynä paineen alla ja liityin Naamakirjaan, mutta ihme kyllä en ole katunut. On ollut todella kivaa löytää vanhoja koulu- työ- ja jopa tarhakavereita tai muita tuttuja, joihin ei olisi muuten välttämättä enää koskaan saanut yhteyttä. Kivoimpia appleja ovat mielestäni visual bookself, music! ja fan of.., jotka kertovat mielenkiinnon kohteista. Vintage on myös todella kiva, olen haalinut kasan Alphonse Muchan taidetta omalle sivulleni (nam). Superlativeihin olen myös koukussa.

Pahimpia appleja ovat mielestäni flirtablet sun muut "romanttiset" applit, SuperWall ja FunWall sekä ihmissudet, zombit ja muut verenimijät. Liikaa tavaraa sivulla ei saa olla, muuten sivun latautuminen kestää ikuisuuden ja menee hermo.

No niin. Kertokaatten.

6.5.2008 klo 23:37

M1kko
Käyttäjä

Facebookkia tulee harrastettua melkein päivittäin. Miusta oikein mukava tapaa jakaa youtube-videoita, pitää yhteyttä kavereihin ja sitten on nuo applicationit... Facebookin suola! Eniten käytössä lienee nuo erilaiset wallit, superlatives ja last.fm profiili.

Irc-gallerian käyttö on unohtunut lähen tyystin Facebookin liittymisen jälkeen. Minusta tämä on yks parhaista nettiyhteisöistä.

6.5.2008 klo 23:37

sarai
Käyttäjä

Feisbuuk on ihan paras. Voi olla kotoakin koko ajan yhteyksissä kavereihin. :) Parasta minusta ovat status-päivitykset, iLike, valokuva-albumit - ja ylipäänsä se koko paketti. Olen ihan addikti. Lähetän kavereille viestitkin nykyään ennemmin sitä kautta kuin sähköpostilla.

Mä olen tehnyt ihan käsittämättömän määrän erilaisia testejä ja lisännyt appleja, eivätkä kutsut häiritse mua. Joiltakin on kyllä tullut palautetta, että ei tarvis kutsua. Inhottavinta on, jos tuloksen nähdäkseen on kutsuttava 20 kaveria testaamaan itsensä myös. Varsinkin kun monet niistä testeistä on maailman turhimpia.

Olen hyväksynyt kavereikseni kaikki sellaiset tyypit, jotka tunnen edes nimeltä jostain. Ärsyttäviä ovat sellaiset tyypit, joita en todellakaan tunne, ja jotka kuitenkin lähettävät ystäväkutsuja harva se päivä. No, ei niitä nyt niin montaa ole. :)

6.5.2008 klo 23:41

Roope
Valvoja

Kyllä siellä ollaan. Tosin en oo ollu ku muutaman kuukauden vasta. Pitäisköhän radikaali.net:ille tehä oma fanikerho? :)

6.5.2008 klo 23:42

paitsijos
Käyttäjä

Olen. Se on varsin koukuttava, niin hyvässä kuin pahassakin. Ikää ei ole vielä niin kamalasti mulla, että ois laajaa ex-työkavereiden ja -koulututtujen määrää kertynyt, mutta ne muutamat "ah siistii törmätä pitkästä aikaa"-ihmiset on ollut tosijees.
Ei ärsytä juuri mikään muu, kuin tukkoiset sivuit joille ei oo tajuttu tehdä ns. kakkossivua ja sivun latautuminen kestääkestääkestää
Parasta on valokuvat ja eritoten naamojen merkitseminen ja merkityksi tuleminen.

6.5.2008 klo 23:51

paitsijos
Käyttäjä

Ainii ja ärsyttävää on kanssa kaverien määrittäminen. Mulla ei oo ollu pokkaa sanoa ei joillekkin puolitutuille joita ei suunnilleen ees moikkaa. Toki nään pointin siinä, että se yksin kaveri enemmän kaverisummassa tuntuu makeelta ja "alkuaikoina" sorruin itsekin lisäämään joitakin jotka nyt jättäis väliin.
Ja status-päivitykset on kanssa kivoja, vaikkikin vähän höpsöjä. harvoin sinne tulee mitään ihan kamalan arkista laitettua. Aina vaan spesiaalipuuhista kuten viikon mittaisista maanvaihdoista tai mittaamattoman suuresta stressistä tai öö siitä ettei oikeen tiedä mitä tunteilleen tekis.

7.5.2008 klo 0:50

Sir JoN
Käyttäjä

Sieltä löytyy.

7.5.2008 klo 6:52

jape
Käyttäjä

Minä pidän suorastaan kunnia-asiana, etten lyödy Facebookista. En ole tälläisia sivustoja vastaan, mutta olen sitä mielt, että pystyn käyttämään aikanani paremmin. Kavereilta kuullun perusteella tuo facebuukkaus ei hirveitä etuja tuo elämään :)

7.5.2008 klo 6:56

neo
Tunnus poistettu

Itse olin siellä hetken, mutta hävitin sitten tietoni sieltä.... Melkoinen tiedonkeruulaitos. Muistaakseni oli jopa näiltä amerikkalaisten kolmikirjaimisilta laitoksilta saanut rahoitusta. Mitä sitten merkinneekään.

7.5.2008 klo 9:20

Atte
Käyttäjä

Pitäisköhän radikaali.net:ille tehä oma fanikerho? :)

http://www.facebook.com/group.php?gid=7060056243

7.5.2008 klo 11:05

Kiwi
Käyttäjä

Mä oon kans miettinyt tota tiedonkeruujuttua. Mutta sitten toisaalta, ei mulla oo mitään salattavaa. Hulluhan mä olisin jos kertoisin siellä jotain mitä en voisi sanoa koko maailmalle, vaikka kuinka rajaisi asetuksia että ei näy kuin kavereille. Ainakin vielä yhteydenpito ympäri maailmaa siroteltujen kavereiden kanssa on tärkeämpää kuin huoli siitä onko CIA:lla mun tietoja. Niillä on jo mun sormenjäljet eli vahinko on jo tapahtunut :).

7.5.2008 klo 11:16

miia
Käyttäjä

Joo oon kans facebookissa. Ihan kiva paikka yleensä. Sieltä kyllä tosiaan löytyy paljon vanhoja tuttuja. Itelläni suurin osa siellä olevista kavereista on sellaisia, jotka ihan oikeasti tunnen. Ite en oikee jaksa ettiä tuttuja sieltä, enkä sit sen takii niitä hirveästi lisäilekään kaverilistalle. Jos joku mut lisää kaveriksi, ni harvoin kuitenkaan kieltäydyn. Ja joo applit on ärsyttäviä.

7.5.2008 klo 11:55

screed
Käyttäjä

miekäläisenkin löytää feispuukista... en oo niin koukuttunu ku useimmat.. siel on niin paljon kaikkee turhaa ja vähän hyvää.. galtsuttelen mieluummin.. :D

7.5.2008 klo 13:27

Raffe
Käyttäjä

Siellä olen ja pysyn. Facebook on ainakin meikäläiselle ehdottomasti helpoin tapa pitää yhteyttä ystäviin ympäri maailmaa. Tykkään status-jutuista ja synttäriboksista, superwall ja funwall ovat ärsytyksen kiteytymä mutta muuten olen fani. Ja kieltämättä myös koukussa.

7.5.2008 klo 15:18

sarai
Käyttäjä

http://www.facebook.com/group.php?gid=7060056243

Vielä kun sais sen niin, että sieltä vois tunnistaakin joitain tyyppejä. Maryelin ja Aten ja Dzamin - ja pari muuta, jotka on täällä melkein omalla nimellään - tunnistin, mutta muutoin jää aika vähäiseksi. Täällä on tietty enemmän tai vähemmän tarkoituksena pysyä anonyymina ja tuolla taas ollaan omalla nimellä, joten ei kai sille mitään mahda.

Ehkä pitäisi aloittaa sinne sellainen viestiketju, jossa voisi paljastaa oman Radi-nikkinsä...

7.5.2008 klo 18:21

Skyketzi
Käyttäjä

Siellä ollaan joo, en vaan oikeen ymmärrä kaikkia niitä juttuja mutta kai se tästä vähitellen..

7.5.2008 klo 18:48

tie316
Käyttäjä

Minua ei löydä naamakirjan sivuilta. Ja toivottavasti ei löydä jatkossakaan :D
...

7.5.2008 klo 19:12

heveh
Käyttäjä

Facebookissa on monet asiat samassa paikassa mitä on aikaisemmin tehnyt eri sivustoilla.
Esim. nyt voi samalla sivustolla lähettää viestejä, jutella chatissä, löytää vanhoja/uusia tuttuja...ja paljon kaikkea muuta.

7.5.2008 klo 19:45

ArmAnt
Käyttäjä

Olen facebookin jäsen, käyn siellä suurinpiirtein kerran kuukaudessa, tai harvemmin. Ei oikein oo napannut.

8.5.2008 klo 14:45

Found
Käyttäjä

Liityinpä minäkin, mutta harvoin enää käyn. Olenko minä tullut vanhaksi, vai mistä on kyse? Paikka on myös jotenkin pinnallisen oloinen, ja kovasti pitäisi vertailla ihmisiä. Kutsuja satelee, mitä juot, miten juot, seksi sitä ja tätä, flirttaile, deittaile.

Itsestähän se on kiinni, millaisen profiilin luo ja mitä toimintoja käyttää, mutta minua kalkkista ei kiinnosta jatkaa identiteettiäni netissä. Keskustella kyllä tykkään ja kuulumisia voi vaihtaa.

8.5.2008 klo 14:45

Excalibur
Käyttäjä

En harrasta Facebookia - en ole ennenkään innostunut mistään IRC-gallerioista eikä tämä vaikuta yhtään sen kummemmalta.

9.5.2008 klo 21:52

Merope
Tunnus poistettu

En harrasta Facebookia - en ole ennenkään innostunut mistään IRC-gallerioista eikä tämä vaikuta yhtään sen kummemmalta.

IRC-galleriaan ei minuakaan saisi kirveelläkään. Feiskarissa on se juuri hienoa, että kuvat saa friends onlyksi, ja ennen kaikkea - palveluun kirjautumattomat eivät voi nähdä mitään. Tosin galtsussakin saa käsittääkseni nykyään piilotettua kuvia vain kavereiden nähtäväksi. Vai?

9.5.2008 klo 23:35

Atte
Käyttäjä

Tosin galtsussakin saa käsittääkseni nykyään piilotettua kuvia vain kavereiden nähtäväksi. Vai?

Khyl. Checkmate

12.5.2008 klo 0:49

Puuhis
Käyttäjä

Käytän facebookia alun perin samasta syystä kuin irc-galleriaa: pitääkseni yhteyttä vanhojen ja etäisempien (kaukaisimmat Japanista ja Indonesiasta) ja miksei myös läheisempienkin tuttujen kanssa. Facebook ajaa sen asian noin 94 kertaa paremmin, joten kallerian käyttö loppui välittömästi! Syitä siellä olemiseen on sen jälkeen tullut lisääkin, tärkeimpänä Flixster -elokuvasovellus, jolla voi jakaa tuttujen kanssa mielipiteitä nähdyistä leffoista.

21.5.2008 klo 21:40

DarkNight
Käyttäjä

Käytän facebookia nykyään jopa enemmän kuin irc-galleriaa. Sitä kautta on tosiaan löytänyt monia ihmisiä joihin ei muuten olisi yhteyttä saanut. Kuulumiset monen kanssa vaihdetaan sitä kautta.

Aika rankalla kädellä painan ignorea applicationeiden kohdalla. Yritän pitää profiilini suhteellisen siistinä. Testejä teen aika harvoin. Usein ne applicationit jotka hyväksyn on semmosia jotka kertovat minusta jotain. Movies, iLike, Traveler IQ Challenge ovat ovat suosikkeja.

21.5.2008 klo 22:45

haidi
Käyttäjä

Jaksoin feisbuukkia kuukauden. Tai puolitoista. Koko ajan ahdisti, mutta ajattelin että se menee varmaan ajan kanssa ohi. Sitten häivyin sieltä. Ehkä paras päätös ikinä. :) Ainakin viimiseen vuoteen.

Karmea laitos. Toisaalta hyvä että koen näin, menee muutenki ihan liikaa aikaa netissä.

23.5.2008 klo 13:17

Vinku
Käyttäjä

Facebookin idea on todella hyva, mutta se kokonaisuus on niin pilattu kaikella turhalla.
Kylla sielta minutkin loytaa viela, mutta en pahemmin siella mitaan tee.

Edit: Eipä puhuta rumia, ei edes kiännellen ja viännellen. -dzam

Viestiä muokattu 23.5.2008 klo 14:11, muokkaaja: dzam

23.5.2008 klo 17:07

aaron
Käyttäjä

Tietoturvariski.

24.5.2008 klo 11:32

Titta
Käyttäjä

Pitihän Feiskarillekin saada oma topic. Oletko Facebookissa? Mitä mieltä olet ko. sivustosta? Onko vanhoihin tuttuihin ja koulukavereihin törmääminen mukavaa vaiko vain kiusallista? Ärsyttävätkö erilaiset applicationit ja niillä spämmiminen, vai onko niitä kivaa keräillä? Mikä on Facebookissa parasta, entä pahinta? Jne. jne.

Olen siellä. Pikkusen on semmonen ristiriitainen olo koko puljusta, mua ärsyttää tosi paljon nekaiken maailman applicationit ja niillä spämmiminen. Mulla lukee jopa siellä omassa profiilissa, että en niitä halua. Silti aina kun sinne menee niin siellä on miljoonaan systeemiin taas kutsuttu. Ei kiinnosta. Jos joskus lisäätte mut kaverilistalle siellä, olkaa niin hyvät, älkääkä yhtään kutsua sellaseen pistäkö. :D

Olen löytänyt sieltä tosi paljon tuttuja, lähes kaikki mun luokkakaveritkin on siellä. Tulee sitten sitä kautta läheteltyä myöskin kouluun liittyviä viestejä jos ei muista sähköpostia tai muuten vaan tulee pika-asia.

24.5.2008 klo 20:43

Merope
Tunnus poistettu

Pikkusen on semmonen ristiriitainen olo koko puljusta, mua ärsyttää tosi paljon nekaiken maailman applicationit ja niillä spämmiminen. Mulla lukee jopa siellä omassa profiilissa, että en niitä halua. Silti aina kun sinne menee niin siellä on miljoonaan systeemiin taas kutsuttu. Ei kiinnosta. Jos joskus lisäätte mut kaverilistalle siellä, olkaa niin hyvät, älkääkä yhtään kutsua sellaseen pistäkö. :D

Mutta nykyäänhän siellä on sellainen toiminto, että voi blokata jonkun applin kokonaan halutessaan. Ainakin sitä mukaa, kun niitä lähetellään. Ettei peräti olisi sellaistakin namiskaa, josta voisi blokata kaikki applit?