seksifantasioiden kohde??
Alue: Nuoruus ja seurustelu
|
6.10.2008 klo 19:34 |
Itse sain sellaisen käsityksen, että aloittaja ei kokenut kaverinsa fantasioiden esiin tuomista mitenkään kiihottavana tai edes suhteeseen pyrkivänä vaan pelkästään ahdistavana ja kiusallisena. Seksuaalinen ahdistelu voi olla - ja usein myös onkin - sanallista. Kaverin suitä on vaikea tietää, mutta hänelle on hyvä tehdä selväksi, että kyseessä toisiaankin on seksuaalinen ahdistelu, koska monet eivät tajuakaan, että pelkkä huulenheitto voi olla toisesta ahdistavaa. Etenkin jos hän on kovin nuori, hän saattoi toimia noin ihan tyhmyyttään. |
|
6.10.2008 klo 20:44 |
Saana: |
|
6.10.2008 klo 21:40 |
Minulle tuli ensimmäisenä tapauksesta mieleen, että kaveri elää jossain kulttuurissa, jossa naisia pidetään niin pitkälle esineinä, tai niin suoraan miesten haluille alisteisina, että heille on kohteliaisuus sanoa, että heidän näkemisensä kiihottaa. Joku sellainen, missä miesten on tarkoitus olla korostetun machoja. Etelä-Amerikka, Italia, Espanja, joku outo lähi-idän valtio? Älä lue väärin. En sano, että "kaikilla luettelemillani alueilla miesten on tarkoitus olla korostetun machoja." Sanon, että "jossain mainitsemistani alueista voi mahdollisesti esiintyä tilanne, joidenkin ihmisten kesken, jossa ko. käytöstä mahdollisesti pidettäisiin asiallisena." Toisena tuli mieleen, että kyseessä on niin sosiaalisesti taidoton henkilö, että hän ei osaa muulla tavalla tuoda julki myönteisiä tunteitaan tytön kuvasta. Kyllä kai söpöksi tai viehättäväksi sanominen kertoisi aivan tarpeeksi. "Hymysi tuossa kuvassa on kovin tarttuva. Minulle tulee niin levollinen ja huoleton olo sitä katsellessani. Ajattelen silloin aina, että toivottavasti sinäkin olet onnellinen ja sinulla on kaikki hyvin." Tilanteesta riippuen miehet kiihottuvat aivan satunnaisista asioista. Satunnaisista tilanteista, satunnaisista näyistä ja mielleyhtymistä. Jokin asia voi kiihottaa jonain tiettynä hetkenä, ja sama asia olisi toisena hetkenä täysin yhdentekevä. Seksiaddikteille opetetaan lyhenne HALT. Eli kun olet hungry, angry, lonely tai tired (nälkäinen, vihainen, yksinäinen tai väsynyt), niin seksin tuoma mielihyvä kiinnostaa helpommin. Kolmantena tuli mieleen, että henkilö on joko erittäin sosiaalisesti taidoton, erittäin pahasti saanut karismaattisuudesta päänsä sekaisin, ei kovin älykäs, tai joku yhdistelmä näitä kolmea. Se nimittäin kuuluu joillain ihmisillä johonkin ikään ja joihinkin tilanteisiin, että ajatellaan jokaista vastaan tulevaa tyttöä "Jumalan lähettämäksi, luvatuksi puolisoksi." Se alkaa siten, että joku koulutoveri sattuu viehättämään. Mutta sellaiselta voi saada helposti suoran torjunnan. Joten toivomista ja ihastumista on pitkitettävä. Kohteen kanssa voi olla yhteydessä ja kohteen sanoista ja eleistä tehdä loputtomia tulkintoja. Kuitenkin sitä tilannetta, jolloin tunteet ja toivomukset tulisivat julki, pitää välttää ja lykätä mahdollisimman pitkään. Syntyy haavemaailma, joka tulee omistajalleen rakkaaksi, mutta jolla on samaan aikaan pysyvä jännite todellisuuden kanssa. Se ei voi kohdata todellisuutta. Kuitenkin sen pääasiallinen sisältö on kaiken aikaa se hetki, jolloin tunne tulisi julki (ja sen siihen asti "salainen" kohde ymmärtäisi ja hyväksyisi sen). Todelliset suhteet syntyvät kahden ihmisen elämäntilanteiden ja sosiaalisten piirien kohdatessa. Siitä, että he löytävät rohkeutta ottaa riskin ja kohdata toisensa persoonina. Se ei takaa onnistumista, mutta ainakin sen on tapahduttava jotta suhdetta voisi olla olemassa. Mutta haavesuhteet sen sijaan saavat polttoaineensa mm. erilaisten esimerkkien kautta. "On olemassa suhteita jossa rakastavaisten välimatka on ollut 15 000 kilometriä, joten tämä voisi hyvin olla yksi niistä." Sama ikäerosta ja yhteiskuntaluokkien erosta ja kiinnostuksen kohteiden eroista, ja kuka tahansa voi olla "Jumalan lupaama puoliso sinulle." Tai tässä tapauksessa valonlapsi12:n keskustelukumppanille. Jopa Elvis Presley, koska onhan joku sanonut että Elvis vielä eläisi. Kannattaa englanninkielisestä Wikipediasta lukea artikkeli nimeltä limerence. Jos valonlapsi on laittanut nimimerkkinsä loppuun ikänsä, niin toiselta keskustelijalta voi mahdollisesti kysyä, että mitä FBI (tai muu sitä vastaava laitos heidän maassaan) ajattelisi tilanteesta. Ihmisillä on sosiaalisten tilanteiden kautta lupa ilmaista tietyn tasoista kiinnostusta tiettyä henkilöä kohtaan. Jos joku (itseni ikäinen tai vähän nuorempi) tyttö sanoisi minulle (tosielämän keskustelun osana) että tulee aivan kosteaksi seurassani, niin 1) en osaisi sanoa, käykö niin todellisuudessa vai tahtooko hän olla vain vitsikäs, mutta 2) ottaisin sen (hieman ronskina) kohteliaisuutena. Tämä tietenkin jos tyttö ei olisi uskossa. Mutta jos tyttö olisi uskossa, niin joko pitäisin häntä omituisena ja lapsellisena, enkä pahastuisi. Tai kokisin sen ahdistavaksi ja tunkeilevaksi. Enkä ainakaan osaisi järkevästi keskustella asiasta. "Mentäiskö me sitten naimisiin" voisi olla, tietyllä tavalla, mahdollinen keskustelun jatko. Ei että sillä naimisiin mentäisiin, vaan lähinnä ohjatakseni keskustelun siihen että "tarvitaan siihen paljon muutakin ennen kuin tällaisia on soveliasta toiselle tunnustaa." |
|
6.10.2008 klo 21:53 |
Viimeiseen vielä tarkennus, että jos tyttö kokisi asian kiusallisena tai nolona, niin yrittäisin kaikin tavoin ymmärtää häntä. Tehdä tilanteesta mahdollisimman vähän ahdistavan tai vaikean. Ehkä, jos tilanne siihen veisi, kysyä häneltä, että mitä ne tunteet mahdollisesti ovat, mitkä sitä aiheuttavat. Sillä tavalla hän oppisi ehkä hallitsemaan niitä tai vapautumaan niistä. Esim. jos ne perustuvat johonkin väärään toiveeseen tai olettamukseen. Mutta en todella usko enkä ikinä osaa kuvitella että tällaista henkilöä tulisi vastaan. Kakkosvaihtoehto on, että kyseinen tyttö jotenkin tarkoitti "liata" tai "nolata" minut tai aiheuttaa kiusallisen olon minulle. Silloin, jonkin aikaa tilanteesta toivuttuani, ajattelisin vain että itsensä hän sillä vain likaa. En usko, että todellisten uskovien joukossa olisi tällaista, mutta "uskovien piireissä" voi hyvinkin olla. Kolmosvaihtoehto on, että tyttö tarkoitti jotenkin ilahduttaa minua kertomalla asian. Se olisi käytännössä kaikkein jäätävin ja kiusallisin tilanne. Se pitäisi vaan selvittää. Sanoa, että kyseessä on asia, josta ei ole tarkoitus kenenkään ilahtua, ja jolla ei ole tarkoitus ilahduttaa ketään henkilöä, jonka kanssa ei olla avioliitossa. |
|
7.10.2008 klo 16:06 |
"Jos valonlapsi on laittanut nimimerkkinsä loppuun ikänsä, niin toiselta keskustelijalta voi mahdollisesti kysyä, että mitä FBI (tai muu sitä vastaava laitos heidän maassaan) ajattelisi tilanteesta." En ole 12-vuotias, numero on vaan joku random kivannäköinen numero siinä perässä :). Täytän ens kuussa 18. Kiitos pitkästä kommentista. Tää mies sanoi mulle, sillon kun kerroin että se ei tuntunut musta kivalta että mitä se sanoi mun kuvasta, että ajatteli että olisin ilahtunut siitä, että joistain naisistahan on mukava kuulla että mies kiihottuu heistä. Voi olla että kulttuurilla on oma osansa tässä, tämä mies ei kuitenkaan ole kotoisin Etelä-Amerikasta, Espanjasta, Italiasta eikä Lähi-idästä. Eikä hän halunnut machoilla. hän oli vain vähän tökerö. Ja johtunee osittain siitä että hän on tosi paljon koneella, joka päivä (tosin niin oon mäkin :D). Eikä hänellä ole uskovia kavereita montakaan omassa kaupungissaan, eikä hän käy kovin usein kavereiden kanssa ulkona. Siis voisi olettaa että sosiaalisest suhteet rajoittuu aika paljon nettiin. |
|
7.10.2008 klo 20:49 |
^ Jep. Uskon (ja toivon) että se tyyppi ei vain ajatellut sanomisiaan tarpeeksi pitkälle ja tosiaan ajatteli, että olisit ollut siitä mielissäsi. Eli tuskin hän sillä varsinaisesti mitään pahaa tarkoitti, jos on muuten ihan mukava tyyppi. |
|
1.11.2008 klo 1:37 |
Nuorena on naiivi ja naiivina on helpommin toisten pyöritettävissä. Netissä liikkuu ties minkälaista porukkaa ja myös sellasia uskovia, joiden seurassa ei kannata tuhlata elämäänsä. Vaikka tämä tyyppi olisikin ehkä OK (mitä itse epäilen suuresti), niin olethan silti kriittinen, valonlapsi. OFF-topic-saarna: Itse opin tuossa iässä, että rajojen asettaminen kuuluu myös sosiaalisiin suhteisiin. Jos menee hermot, niin parempi katkaista välit ja tehdä niin tuntematta syyllisyyttä. Jos ei itse pidä omista eduistaan huolta ja kuuntele omia tuntemuksiaan, niin ei sitä kyllä kukaan muukaan tee. |